• وبلاگ : جريان شناسي سياسي - محمد علي ليالي
  • يادداشت : مصطفي ملکيان
  • نظرات : 0 خصوصي ، 8 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ميثاق 
    با سلام خدمت استاد محترم
    1. اينکه شخصي بر اساس عقلانيت و حقيقت طلبي به مراحل چندگانه برسد، هيچ ايرادي ندارد، نه از جهت اخلاقي و نه از جهت ديني. فراموش نکنيم که قرآن از اعراب جاهلي نيز تغيير نطر در راستاي حقيقت را ميطلبيد.
    2. اما با شما موافقم که استاد ملکيان نتوانست -و شايد هم هرگز نتواند- به انتهايي آرام بخش براي همگان دست يابد؛ و البته در اين زمينه نيز ايشان چنين ادعايي ندارند. ايشان صرفا به بازگويي تلاش خود ميپردازند و از ديگران ميخواهند در اين تلاش و کوشش، با او همراه شوند.
    3. بنده عميقا بر اين باورم که معيار داوري درباره افکار و اشخاصدر جامعه ايراني معاصر، به شدت دچار سياست زدگي شده است؛ بدين بيان که هم موافقان و هم مخالفان سياست رسمي(حکومت ديني = ولايت فقيه)، همه چيز را از منظر موافقت يا مخالفت با ساست رسمي بررسي ميکنند به گونه اي که گويا موافقت يا مخالفت با سياست رسمي، معيار درستي و نادرستي گفتمان ماست درحاليکه ماجرا کاملا معکوس است.
    4. بنده براين باورم که آراي استاد ملکيان دچار کاستي هاست -همانطور که خود ايشان بر اين امر واقفند- اما همچنين بر اين باورم که مشروعيت حکومت ديني و قرائت رسمي از دين نيز عميقا دچار کاستي هاست.
    موفق باشيد.