سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . .در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 91 شهریور 26 , ساعت 9:12 صبح

پرسش از شما :

  آیا نظام دارد هاشمی رفسنجانی را تحمل می کند ؟


پاسخ از ما:

آقای هاشمی رفسنجانی از جمله کسانی هستند که هم سابقه درخشان مبارزات طولانی مدت در قبل از انقلاب دارند وهم در طول سه دهه از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی در راستای اهداف نظام داشته اند و مورد تایید حضرت امام(ره) بوده اند و مورد پذیرش مقام معظم رهبری بوده و هستند. کما اینکه مقام معظم رهبری در نماز جمعه بعد از انتخابات با اشاره به شناخت بیش از 50 ساله خود از آقای هاشمی رفسنجانی و خدمات وی به انقلاب و نظام فرمودند: آقای هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی از اصلی‌ترین و جدی ترین افراد نهضت و بعد از انقلاب هم از مؤثرترین شخصیتهای همراه امام بوده و بارها تا مرز شهادت پیش رفته است ضمن اینکه پس از رحلت امام بزرگوار هم، تا امروز در کنار رهبری بوده است. آقای هاشمی قبل از انقلاب، اموال خود را صرف مبارزه می کرد و در سی سال اخیر هم با به عهده گرفتن مسئولیت های فراوان، در حساس ترین مقاطع در خدمت انقلاب و نظام بوده و هرگز از انقلاب برای خودش، مالی نیاندوخته است و مردم باید به این حقایق توجه داشته باشند. گرچه بفرموده مقام معظم رهبری،این دو بزرگوار اختلاف نظر و اختلاف سلیقه دارند که امری طبیعی است.
اما پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 و حوادث پس از آن علی رغم حمایت هایی که ایشان از کلیت نظام اسلامی و مقام معظم رهبری داشتند ، متاسفانه شاهد موضع گیری صریح وشفاف از سوی ایشان در خصوص اقدامات ساختار شکن و غیر قانونی برخی افراد نبوده ایم و این مساله برخی شائبه ها را در مورد ایشان ایجاد نمود که امیدورایم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند خواص و کسانی که گفتار ورفتارشان بر جامعه تاثیر گذار است ، مواضع خود را به صورت شفاف و روشن بیان کنند تا بهانه از دست دشمنان و مخالفان نظام گرفته شود و اختلافات که امری طبیعی در هر نظامی است ، از مسیر صحیح خود حل وفصل شود .به هر حال آن حوادث نباید موجب شود که ما بی درنگ و شتابزده شخصیت هایی را که در درون نظام و معتقد به نظام هستند را در جبهه مخالفان نظام و خارج از آن قرار دهیم .
نظام جمهوری اسلامی و در راس آن مقام معظم رهبری تلاش می کنند که شخصیت هایی که در نظام خدمت نموده اند و دارای سابقه درخشانی در نظام هستند را تا حد امکان جذب نظام کنند و با نصایح و هشدارها و پیام هایی خود زمینه بازگشت آنها را به خط اصیل انقلاب و اصلاح عملکرد آنها رافراهم نمایند به هر حال افراد ممکن است در موضع گیری ها و جهت گیری های خود دچار انحراف شوند باید به گونه ای با آنان برخورد شود که فاصله میان آنها با نظام کاسته شود.
در مورد نوع برخورد (تحمل یا غیر آن) با آقای هاشمی رفسنجانی با توجه به اینکه اطلاعات مقام معظم رهبری در مورد تفکر و زندگی ایشان بسیار بیشتر از ما می‌باشد، به نظرمی رسد باید همگام با نظر مقام معظم رهبری عمل کرده و از شیوه ایشان تبعیت کرد. بی‌شک رهبر معظم انقلاب در عمل به تکلیف الهی خویش، قوم و خویشی و دوستی برایشان ملاک نیست و انصافا هم به اندازه کافی شجاع و با تقوا هستند که حرف خودشان را بزنند بنابر‌این با وجود ولی فقیه این قبیل مسائل برای ما باید حل شده باشد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ