سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از فضل دانشت آن است که دانشت را کم انگاری. [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 90 دی 26 , ساعت 1:4 عصر

  پرسش از شما :  

تفاوت جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری  و تفاوت این دو جبهه و همچنین افرادی که در این دو جبهه اند توضیح بفرمایید، نظر مقام معظم رهبری در مورد این دو جبهه چیست؟

    پاسخ از ما :

 جبهه متحد اصول‌گرایان

این جبهه ابتدا با تشکیل گروه 6+5 ، تلاش های خود را برای ایجاد ائتلاف حداکثری در بین اصول‌گرایان آغاز نمود تا با گفتمان واحد در انتخابات مجلس نهم از ارائه لیست های متعدد که منجر به خرد شدن آراء خواهد شد پیشگیری شود.

شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان شامل 11 نفر بود که 2نفر به نمایندگی از جبهه پیروان خط امام و رهبری، 2نفر نیز به نمایندگی از رایحه خوش خدمت (که به طرفداران دولت مشهور هستند ) و 2نفر نیز به نمایندگی از اصولگرایان تحول خواه و جمعیت ایثارگران عضویت شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان را بر عهده داشتند. این مجموعه دارای سه ضلع بود که عبارت بودندند از: 1- رایحه خوش خدمت، 2- اصولگرایان تحول خواه، 3- جبهه پیروان خط امام و رهبری که از هر ضلع، 2 نفر مشخص می شدند و در نهایت 6 نفر کامل می شد و 5 نفر نیز به عنوان اعضای مرضی الطرفین بودند که این 5 نفر مسئولیت حکمیت در زمان بروز اختلاف را داشتند.

پس از مدل 5+6 در ادامه مدل 8+7( کمیته وحدت اصولگرایان) جایگزین گروه 6+5 شد.

**> 

نتیجه و حاصل ادامه رایزنی های اصولگرایان برای دستیابی به ساز و کار وحدت و همگرایی در انتخابات مجلس نهم می باشد، این کمیته 15 نفره که اکنون مورد اعتقاد برخی از احزاب و گروه های اصولگراست که به اعتقاد آنها می تواند شامل طیف وسیعی از فعالین سیاسی و جامع ترین مدل حضور اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم باشد.

اساس و پایه این کمیته، کمیته 3 نفره(دکتر ولایتی، عسگراولادی و حداد عادل) مولود جلسات اصولگرایان با رئیس جمهور بود ، با افزوده شدن 4 عضو روحانی، به 7 نفر افزایش یافت و عنوان «کمیته داوری و نظارت» را به خود اختصاص داد. حضرات آیات سیدهاشم حسینی بوشهری و عباس کعبی از جامعه مدرسین و حجج اسلام سیدرضا تقوی و سیدمحمدحسن ابوترابی فرد از طرف جامعه روحانیت برای این کمیته معرفی شدند که با ترکیب این 4 نماینده با کمیته 3 نفره سابق، ترکیب کمیته 7 نفره مشخص شد. وظیفه این کمیته این خواهد بود که بدون ورود به بحث مصادیق، در صورت بروز اختلاف و ناهماهنگی از موضع ناظر و حکم مسئله را میان 8 عضو دیگر حل و فصل نماید.

در کنار این 7 نفر، گروه 8 نفره ای نیز از سوی اصولگرایان پیش بینی شد تا ضمن تقسیم عادلانه حضور همه طیف های اصولگرا در فرایند تصمیم سازی، بتواند وجه اجرایی این راهبرد را عهده دار شود.

کمیته 8 نفره با ترکیبی از سران اصولگرایی و با عنوان «کمیته فعالیت های اجرایی حرکت اصولگرایی» کار خود را آغاز خواهد کرد. این کمیته ترکیبی از جبهه پیروان خط امام و رهبری(باهنر- متکی )، جمعیت ایثارگران (فدایی) ، جمعیت رهپویان (زاکانی) و نماینده لاریجانی (جلالی) و نماینده قالیباف (خاموشی ) و جبهه پایداری ( عدم حضور ) است. 

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در یک همایش سراسری در تابستان 1390 ،با حضور آیت الله مصباح یزدی و سخنرانی وی، و نیز شخصیتها و بزرگانی چون آیت الله خوشوقت، آیت الله یزدی، حجت الاسلام آقاتهرانی، حجت الاسلام روح‌الله حسینیان، حجت الاسلام پناهیان، غلامحسین الهام، صادق محصولی، حجت الاسلام رسایی، علی‌اصغر زارعی، مهدی کوچک‌زاده، سردار کوثری و تعداد زیادی از شخصیت‌های مطرح سیاسی و اخلاقی کشور اعلام موجودیت کرد.

در این جبهه افرادی از همکاران قبلی دولت‌های نهم و دهم، برخی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، بعضی از اعضای قرارگاه عمار و برخی از شخصیت‌های مطرح سیاسی کشور که در قبال جریان فتنه و سایر جریانات انحرافی مواضع شفافی داشته اند، حضور دارند.

رابطه با خدا بر اساس اخلاص، رابطه با ولی خدا بر اساس تبعیت و رابطه با مردم بر اساس صداقت و خدمتگزاری، مرزبندی با فتنه 88، مرزبندی با گروه انحرافی و مرزبندی با خواص مردود، جزء شاخصه‌های اصلی مؤسسین جبهه پایداری است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی به دلیل برخی اختلافات با جبهه متحد اصولگرایان در شاخصه هایی چون مرزبندی با فتنه 88 ، خواص مردود و جریان انحرافی در حال حاضر خارج از چارچوب جبهه متحد اصولگرایان مشغول فعالیتهای انتخاباتی می باشد.

در رابطه با نظر مقام معظم رهبری در مورد این دو جبهه نیز گفتنی است: ایشان در این مورد نظر خاصی مطرح نکرده اند و اغلب به تبیین اصول و شاخصه های اصوگرایی پرداخته اند. 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ