سفارش تبلیغ
صبا ویژن
میوه دانش، با کردار نیک چیده می شود نه با گفتار نیک . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 89 فروردین 16 , ساعت 1:37 عصر

<**ادامه مطلب...**>راز همراهی حبیب‌الله پیمان با میرحسین موسوی

 شبکه ایران: حبیب الله پیمان متولد شیراز است و هم اکنون در ?? سالگی به سر می‌برد. پدر او خیاط و عضو یکی از سلسله های دراویش بوده است (مجله ایراندخت? شماره??). عموی وی نیز در سال‌های میانی دهه بیست، از سمپات‌های حزب توده بوده است. پیمان در ?? سالگی از طریق وی به محفل حزب توده راه می‌یابد و در ??سالگی به عضویت نهضت "خداپرستان سوسیالیست" درمی آید.<**ادامه مطلب...**>

 

او در نوجوانی به خاطر نفرت از اقدامات انگلیسی‌ها در ایران و اقدامات استثمارگرانه این کشور، طرفدار پیروزی آلمان در جنگ جهانی بود. خانواده مادری او در شیراز، برخلاف پدرش از طبقه روحانیون بودند. پیمان درباره یکی از اجداد مادری‌اش که در ماجرای تحریم تنباکو حضور داشته? می‌گوید: "او کسی است که نامه سید جمال الدین اسد آبادی را که منجر به صدور فتوای تحریم تنباکو شد، برای میرزای شیرازی می‌برد و ایشان را ترغیب به صدور فتوای تنباکو می‌کند!"<**ادامه مطلب...**>

 

در سال ???? و بعد از کودتای ?? مرداد، پیمان در سن ??سالگی به جرگه زندانیان سیاسی می پیوندد. او در این‌باره می‌گوید: "در مدت زندان در قلعه کریمخانی بعد از کودتای ?? مرداد ما و سایر زندانیان سیاسی تصور نمی‌کردیم که وضعیت استبدادی ایجاد شده تا بیست و پنج سال ادامه پیدا کند؛ بلکه به آینده نزدیک و پیروزی نهضت مقاومت ملی خوشبین بودیم»

 

البته پیمان در این سخنان، تلویحا از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان "پیروزی نهضت مقاومت ملی" یاد می‌کند.

 

او، از اعضای کمیته رهبری شورای فعالان ملی مذهبی و از اعضای مؤسس جنبش مسلمانان مبارز است که قبل از انقلاب با هدف مبازه مسلحانه علیه رژیم پهلوی ایجاد شد.

 

در سال‌های اخیر، علاقه‌مندان پیمان از او به عنوان کسی یاد می‌کنند که "معتقد به عدالت و آزادی بر اساس یک جهان بینی توحیدی" است.

 

با این حال، هاشمی رفسنجانی در کتاب «عبور از بحران» که به خاطراتش در دهه شصت مربوط است، درباره شخصیت و اقدامت پیمان در ابتدای انقلاب می‌نویسد: "آقای محمد محمدی گلپایگانی هم ضمن اظهار ناراحتی از وضع خودش و فشار حزب اللهی‌های گرگان، پیام دکتر پیمان را آورد که می‌خواهدهفته‌نامه"امت" را به خاطر فشار حزب الله تعطیل کند و می‌خواهد من را ببیند. کارمان با این آقایان مشکل شده؛ دوستان و هم‌رزمان دوران مبارزه‌اند و خود را ذی حق می‌دانند. من هم تحت تاثیر عواطف هستم و از طرفی در این جریان‌های اخیر بد عمل کردند و اوج آن، که کار را مشکل‌تر کرده، وضع روابطشان با ضدانقلاب محارب است که این همه انسان‌های بزرگوار انقلابی را شهید کرده‌اند و در جنگ تحمیلی، به عنوان ستون پنجم دشمن عمل می‌کنند.در عین حال از نصیحت و خیرخواهی نسبت به آن‌ها دریغ نمی‌کنم".

 

جلال‌الدین فارسی هم درباره عقاید و افکار پیمان نزد امام و اعضای حزب جمهوری اسلامی به شبکه ایران گفت: "آقا او (میرحسین موسوی) را آوردند و سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی کردند اما در حالی که پیمان در نظر امام(ره) و مجتهدین یک شبه کمونیست و مارکسیست تلقی می‌شد? میرحسین با انتشار سرمقاله ای با عنوان "دکتر حبیب الله پیمان? متفکر بزرگ اسلامی"، از او تمجید کرد که این موضوع مورد انتقاد شدید اعضای شورای مرکزی حزب قرار گرفت.... به همین دلیل از شهیدان بهشتی و باهنر گرفته تا آقایان اردبیلی? عسگراولادی و بادامچیان شدیدا در حضور آقا به میرحسین انتقاد کردند و تماما حرفشان کناره گیری او از روزنامه بود". (مصاحبه جلال الدین فارسی با شبکه ایران).

 

در انتخابات ریاست جمهوری ??، حبیب الله پیمان دوباره به عرصه سیاست وارد شد و به طور جدی در کنار یار دیرین خود یعنی میرحسین موسوی که در زمان نخست وزیری به حمایت از او و گروهش پرداخته بود? به بازگشت به قدرت فکر می‌کرد.

 

او در برخی از برنامه‌های تبلیغاتی در کنار موسوی حضور یافت و در میتینگ تبلیغاتی وی در ورزشگاه شهید حیدرنیا، از موسوی حمایت و در تبلیغ او نیز سخنرانی کرد.

 

پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج، پیمان به همراه موسوی از پذیرش رای و نظر مردم سرباز زد و حامیان جبهه اصلاحات را به ایجاد درگیری و آشوب‌های خیابانی فراخواند. او در یکی از مصاحبه‌هایش با رسانه‌های ضدانقلاب، ضمن توهین به شعور سیاسی مردم،جمهوری اسلامی را "یک جامعه گرفتار استبداد های گوناگون" نامید!

 

پیمان همچنین بدون اشاره به رای 25 میلیونی رئیس جمهور منتخب، مدعی شد که"مسئولین نظام در انجام وظایف و مسئولیت‌هایشان ناتوان هستند".

 

شدت اظهارات ساختارشکن وی به حدی بود که با واکنش منفی گسترده از سوی مردم مواجه شد. بارزترین این واکنش‌ها، اعتراض مردم به حضور وی در مراسم 13 آبان و در میان آشوبگران بود که منجر به متواری شدن پیمان از محل شد.

 

با این حال، حبیب‌الله پیمان کماکان به اظهارت خود در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد. وی پس از حضور ده‌ها میلیونی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن و ابراز نفرت از سران فتنه، در گفتگو با سایت اپوزوسیون "روزآنلاین"، در سخنانی جالب مدعی شد که حضور مخالفان نظام بسیار پررنگ بوده است ولی به دلیل حضور نیروهای انتظامی، امکان ابراز وجود نداشته‌اند!

 

وی همچنین، برخلاف تحلیل‌های کارشناسان و فعالان سیاسی داخل و خارج کشور،حضور گسترده مردم در این روز را نشانه اعتقاد و التزام به نظام ندانست.

 

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ