سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده بی بصیرت، مانند رونده در بیراهه است . هر چه تندتر رود، ازمقصد دورتر شود . [امام صادق علیه السلام]
 
چهارشنبه 90 خرداد 25 , ساعت 1:58 عصر

پرسش شما:

مهدی هاشمی که هم اکنون در خارج از کشور اقامت دارد چه جرمی انجام داده است که دادستان تهران گفت به محض ورود مهدی هاشمی به ایران او را دستگیر می کنیم و آیا نامبرده فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است؟

پاسخ از ما :
مهدی هاشمی رفسنجانی بهرمانی تحصیلات خود را در رشته مخابرات در دانشگاه تهران به پایان رساند و کارشناسی ارشد مهندسی انرژی را از دانشگاه صنعتی شریف و دکترای مهندسی منابع انرژی را از دانشگاه آزاد دریافت کرده‌ است و در گذشته مسئولیت‌هایی را در وزارت نفت از جمله ریاست سازمان بهینه سازی مصرف سوخت بر عهده داشت.


 پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  ومادر وی عفت مرعشی است. فائزه و فاطمه دو خواهر و محسن و یاسر برادران او هستند.
وی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 در ستاد انتخاباتی پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی فعالیت می‌کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 نیز از حامیان میرحسین موسوی بود و در دانشگاه آزاد ستادی را برای کنترل صحت انتخابات! ایجاد کرده‌بود.
اما پس از انتخابات و شکست موسوی چند تن از متهمین در دادگاه متهمان پرونده کودتای مخملی اتهاماتی را علیه او مطرح کردند.
اما با آغاز مطالبات مردمی برای محاکمه عوامل اغتشاشات و ناامنی‌ها در کشور پس از انتخابات 22 خرداد 88 که بالتبع نام مهدی هاشمی را نیز بر سر زبان‌ها می‌انداخت، به ناگاه وی از کشور خارج شد.
البته بسیاری از مردم و کارشناسان، رفتن مهدی هاشمی به لندن را با مسائل مطرح شده درباره وی مبنی بر دست داشتن در اغتشاشات پس از انتخابات، بدون ارتباط نمی‌دانستند و خواستار بازگرداندن وی به ایران برای حضور در دادگاه بودند.(ر.ک.سایت مرکز انقلاب اسلامی،29 تیر 1389 )
به نوشته روزنامه کیهان در مورخه1/9/89 سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده است : اتهامات مهدی هاشمی اعم از مالی و غیرمالی است و منحصر به اغتشاشات پس از انتخابات نمی شود. پولشویی میلیاردی، سوءاستفاده از اموال دانشگاه آزاد برای فعالیت های غیرقانونی، راه اندازی سایت ضد انقلابی، تولید و انتشار شایعه علیه نظام، زمینه سازی برای القای تقلب و ایجاد اغتشاش و... از جمله اتهامات مهدی هاشمی است. اسناد به دست آمده از دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد که مهدی هاشمی ریاست آن را بر عهده داشته به همراه اعترافات مستند برخی متهمان و محکومان دیگر، وسعت تخلفات را بیشتر نشان می دهد .(ر.ک.روزنامه کیهان، 1 آذر89)
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در گفت و گو با ایرنا تاکید کرده است: به محض ورود متهم(مهدی هاشمی) ،‌با او همانند سایر متهمان برخورد و پرونده اش در دستگاه قضایی بررسی می شود .(ر.ک.سایت تابناک 21 آبان 89)
 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ