سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه به هرچه از او پرسیده می شود پاسخمی دهد، بی گمان دیوانه است . [امام صادق علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 دی 29 , ساعت 9:55 صبح

پرسش از شما :

لطفا تکلیف ما را در تحلیل شخصیت آقای مشایی مشخص کنید. در مورد مسائلی مثل مکتب ایران، موسیقی و دیگر موارد. علت اصرار رئیس جمهور محترم روی ایشان چیست؟ آیا تبلیغات علیه ایشان دروغ است یا نه، واقعا مشایی مشکل دارد؟

پاسخ از ما :

 با سلام و با تشکر ،

در پاسخ سوال شما گفتنی است :
انتخاب آقای مشایی توسط جناب آقای احمدی نژاد بدلیل اعتقاد به توانمندی ایشان در عرصه مدیریت و اطمینانی است که به ایشان دارند.

 به هر حال رئیس جمهور در انتخاب همکاران اجرایی و مشاوران خود آزاد است و کسانی را که مناسب تشخیص می دهند برای همکاری انتخاب می کنند هر چند ممکن است در پاره ای موارد عملکرد آنان مورد اشکال باشد و دارای نواقص و ضعف هایی باشند . چنانکه به نظر می رسد انتخاب آقای مشایی به عنوان معاون اول خود با توجه به موضع گیری ها و عملکرد ایشان که اعتراض و ناراحتی برخی از علما را بدنبال داشت و با توجه به حساسیت نسبت به ایشان مناسب به نظر نمی رسید و همچنان که شاهد بودیم انتخاب ایشان مخالفت هایی را بدنبال داشت و مقام معظم رهبری طی نامه ای به ایشان انتصاب آقای مشایی به معاونت رئیس جمهوری را بر خلاف مصلحت ایشان و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به رییس جمهور دانستند و دستور ملغی شدن این انتصاب را صادر فرمودند . ( پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، 27/4/88).

از دیدگاه ریاست محترم جمهور آقای مشایی از مدیران مومن دلسوز ، ولایی ، پاک و خلاق ایران و همچنین از وفاداران به انقلاب اسلامی و فردی ولایی، ساده زیست و خدمتگزار مردم هستند . که ؛ « 4 سال خدمات آقای مشایی در عرصه های مختلف میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ایران اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است.» (خبر آنلاین ، 30 تیر 1388 )
دکتر احمدی نژاد با اشاره به گلایه های مطرح شده درباره عملکرد آقای مشایی چنین بیان می دارند : « انتقادها و گلایه ها درباره آقای مشایی دو دسته است؛ عده ای با هر کار و اقدامی که دولت انجام می دهد مخالف هستند و برخی نیز از روی دلسوزی و برداشت خود نسبت به آقای مشایی از ایشان انتقاد و گلایه می کنند اما اگر کسی از نزدیک با آقای مشایی آشنا شود؛ نظراتش تغییر خواهد کرد. » (خبر آنلاین ، 30 تیر 1388 )
بنابراین آقای احمدی نژاد بر اساس شناختی که از آقای مشایی دارند و با اطمینان به تواناییهای مدیریتی ایشان , وی را برای مسئولیت های مختلف برگزیده و اصرار به استفاده از ایشان دارند .
هر چند با توجه به مواضع و دیدگاههای نادرست و جنجال آمیز آقای مشایی بهتر بود برای برطرف نمودن هر گونه ابهام وشبهه ای از ایشان در این دوره استفاده نمی کردند .
متاسفانه هراز گاهی آقای مشایی مطالبی را عنوان می کنند که با مبانی و ارزشهای اسلامی وانقلابی همخوانی ندارد.
به عنوان نمونه: اظهار نظر ایشان
- در باره مردم اسرائیل
- اینکه خداوند محور وحدت نیست
- عدم مدیریت انبیاء و یا نجات اسلام توسط ایران

-مکتب ایرانی

-بعضی ها موسیقی را درک نمی‌کنند و نمی فهمند و می‌گویند موسیقی حرام است
- و.............
اظهارات درست یا نادرست آقای مشایی تاکنون مشکلات عدیده ای را برای علاقمندان به جریان های اصول گرا و شخص رییس جمهور محترم ایجاد کرده وهزینه های زیادی را نیز در پی داشته وباعث ایجاد تفرقه وشکاف و گفتگوهای تند در میان اصولگرایان وتردید ودودلی مردم شده است .
متاسفانه یکی از ایرادات جدی واساسی که به رئیس جمهورمحترم وارد است حمایت بی قید وشرط ایشان از اقای مشایی است که بعضا در درجه اول بیشترین انتظار در این زمینه از رئیس جمهور است که وارد عمل شده وبرخورد لازم را انجام دهد چرا که بجز ایشان اکثر مسئولین نظام نسبت به این قضیه واکنش نشان داده اند.
رهبر معظم انقلاب در سال گذشته شخصا وارد عمل شده وطی حکمی به رئیس جمهور ، دستور برکناری مشایی را از معاون اولی صادر کردند که این دستور نیز با تاخیر یک هفته ای از طرف رئیس جمهور عملی شد.
لذا می توان گفت که رهبر انقلاب تلویحا ناخرسندی خود را از در اختیار گرفتن سمتهای مهم دولتی توسط اقای مشایی ابراز داشته اند .
علاوه بر رهبر انقلاب ، برخی از مراجع تقلید وعلما ائمه جمعه و جماعت ، تشکل های دانشجویی ،طلاب و فضلای حوزه های علمیه وبرخی از نمایندگان مجلس نیز در این زمینه موضع گیریهای بجا ومناسبی داشته وهمگی از رئیس جمهور خواستار برخورد با مشایی شدند که متاسفانه نه تنها اقدامی از سوی رئیس جمهور صورت نگرفته بلکه بعضا شاهد تایید اظهارات اقای مشایی از طرف رئیس جمهور نیز بوده ایم.
بنابراین به نظر می رسد برخی از صحبتها واظهارات اقای مشایی برخلاف حرکت کلی نظام جمهوری اسلامی است .
متاسفانه علی رغم توصیه ودر خواست همه دلسوزان نظام وانقلاب ، رئیس جمهور به خاطر اطمینان وعلاقه بیش از حدی که به ایشان دارد حاضر به برخورد با او نیست.
در مورد برخورد با آقای مشایی و اظهارات نادرست ایشان شاهد موضع گیریهای خوبی از سوی برخی از مراجع تقلید, علما , نمایندگان مجلس ومسئولان و تشکل های دانشجویی وعلاقمندان به آقای احمدی نژاد بودیم .
در این راستا حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مورد اظهارات نابجا ی آقای مشایی فرمودند:چه لزومی دارد کسانی که این گونه فکر می‌کنند جزء همکاران رئیس جمهور محترم باشند، هنگامی که 200 نفر از نمایندگان مردم به چنین کاری اعتراض کنند مفهومش این است که بیش از دو سوم مردم این کشور با چنین شخص و چنین افکاری مخالفند.( پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی ) به نظر می رسد این مقدار واکنش در برابر اظهارات نامبرده کافی بوده و واکنشهای بیش از این و جنجال آفرینی بر سر این مساله به مصلحت کشور نباشد.در حقیقت با موضع گیری قاطع مراجع و علما و نمایندگان مجلس ,میزان حساسیت بالای عموم افراد جامعه نسبت به این گونه سخنان نادرست برای همگان آشکار شده و عامل بازدارنده ای در اظهار نظرهای مشابه و بهره برداریهای سیاسی خارجی و داخلی در مورد آن خواهد شد و افراد را متوجه اظهار نظر نادرست خویش می سازد . و به یقین رئیس جمهور محترم تذکرات لازم را در این زمینه به ایشان داده و همین مقدار را در تنبه ایشان کافی دانسته و اقدامات بیش از این را لازم نمی دانند.
در پایان نیز باید بدانیم همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار صمیمانه خود با دانشجویان متذکر شدند ، لازم است که مسائل را اصلی وفرعی کرده و مساله اظهارات اقای مشایی هرچند که در جای خود اشتباه ونادرست است ولی جزء مسائل اصلی وتعیین کننده نیست ولذا نباید با بزرگ جلوه دادن آن وپرداختن بیش از حد به موضوعاتی از این قبیل ،در روند حرکت کشور اخلال ایجاد نمود .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ