سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به عبد اللّه پسر عباس در باره نظرى که داده بود و امام موافق آن نبود فرمود : ] تو راست که به من نظر دهى و اگر نپذیرفتم از من اطاعت کنى . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 89 آذر 22 , ساعت 9:14 صبح

پرسش از شما:

رفیق حریری کیست؟ زنده است یا نه؟ اهل کجا هست؟ چه ارتباطی با ایران دارد؟ هر چی در مورد آن لازم هست را توضیح دهید؟ 

 پاسخ از ما: 

آقای رفیق حریری از مسلمانان اهل سنت و لبنانی ، نخست وزیر سابق لبنان بود که در حادثه تروریستی کشته شد .با کشته شدن رفیق حریری فضای لبنان به هم ریخت و موافقان و مخالفان بسیاری را در عرصه تحولات سیاسی لبنان بر انگیخت . دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری (وابسته به آمریکا و اسراییل )این ترور را پس از 5 سال پیگیری می نماید .

حزب الله لبنان وسوریه و حتی ایران در این حادثه در معرض اتهام قرار گرفتند . ابتدا ایران و سپس سوریه از اتهام خارج اما حزب الله لبنان هنوز به عنوان متهم مطرح است .

آمریکا و اسراییل وگروه 14 مارس (گروه حاکم در لبنان )از ترور رفیق حریری سوء استفاده کرده و جو روانی سختی بر علیه مخالفان (جریان 8 مارس )به راه انداختند .

پس از ترور رفیق حریری سوریه مجبور به ترک خاک لبنان گردید و آمریکا وفرانسه وانگلستان واسراییل از خروج سوریه بهره برداری سیاسی و نظامی کردند .

پس از ترور رفیق حریری فرزند او سعد حریری به عنوان نخست وزیر لبنان به قدرت رسید . سعد حریری به عربستان وآمریکا نزدیک است ورهبری 14 مارس را به عهده دارد . گروه 14 مارس به آمریکا و عربستان و کشور های عربی وابسته است در حالی که گروه 8 مارس (و حزب الله ) به ایران نزدیک هستند .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ