سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و این معنى به لفظى دیگر از آن حضرت روایت شده است که : ] دل بیخرد در دهان اوست و زبان خردمند در دل او [ و معنى هر دو یکى است . ] [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 89 آبان 18 , ساعت 1:24 عصر

فرقه ابَرآگاهی؛ از "شربت خلسه" تا تجاوز با فنون رزمی
زنانی که طی چند ساعت به حالت خلسه فرو می‌رفتند بعد از هوشیای اذعان داشته‌اند که از اتفاقاتی که در این مدت بر آنها گذشته، هیچ درکی نداشته‌ و چیزی به خاطر ندارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی مشرق، «م.ب» یکی از متهمان و مدعیان شبه‌عرفانهای کاذب که چندی پیش توسط یک نهاد امنیتی بازداشت و پس از مراحل اولیه با قید وثیقه 20 میلیون تومانی آزاد شده بود، پس از بررسی حساب‌های بانکی و مشخص شدن گردش میلیاردی حساب‌های وی و همین طور فک پلمپ غیرقانونی دفترش، مجددا بازداشت و روانه زندان شد.
بر این اساس شاکیان وی که تعدادی از دانشجویان ممتاز ولی فریب خورده بودند با تماس مجدد با قاضی پرونده و در حضور متهم، شکایات خود را مجدداً مطرح و وی را که به انکار و دروغ‌ پردازی در این مورد می‌پرداخت. این مدعی در ابتدا منکر فریب دختران و موارد اتهامی شد ولی اخیراً به همه موارد اقرار کرده و خود را عامل گمراهی این دانشجویان معرفی کرده است.
بر اساس این گزارش، یکی از دختران دانشجو که پیش از این از اعتقادات دینی محکمی برخوردار و مقید به رعایت حجاب بوده در دادگاه اینگونه بیان کرد: «من به دنبال آشنایی بیشتر با خدا بودم ولی این فرد آدرس اشتباه به من داد و حتی مرا نسبت به اعتقادات اولیه‌ام بی‌قید کرد.» این دختر فریب خورده درباره شیوه‌های حیله‌گرانه این مدعی برای اغوای جوانان جویای عرفان و معنویت می‌افزاید: «او به ما می‌گفت شما انتخاب شده هستید؛ خاص هستید؛ و برای طی کردن این مراحل اگر به من توجه بیشتری کنید تمام مراحل "ابرآگاهی" را به قلب شما منتقل خواهم کرد. فقط شرطش این است که به سمت من بیایید و...(!)"

کلاه‌برداری که یک مرتبه عارف و استاد معنوی شد
اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار مشرق نشان می‌دهد؛ این مدعی حدود 40 ساله که خود را «پدر معنوی» این دانشجویان می‌داند، سال‌ها قبل چندین مرتبه به اتهام کلاه‌برداری بازداشت شده بود. ولی پس از آزادی در آخرین مرتبه (مرتبه چهارم) به سراغ شبه‌عرفانهای امریکای جنوبی رفته و با تاثیرپذیری از فرقه «کاستاندا» و «دون خوان» مناسک، تعابیر و تفاسیر آنها از جهان هستی را برداشت کرده و با معرفی خود به عنوان «استاد اعظم»، کلاس‌هایی را دایر و دانشجویان ممتازی را با این عنوان که دکترای فیزیک کوآنتوم دارد فریب داده است. در حالی که حتی دیپلم هم ندارد!

هوش سرشار، خصیصه فرقه‌گرایان
البته تحقیقات نشان می‌دهد که «م.ب» از زیرکی خاصی برخوردار است. تا جایی که توانسته چند کتاب با عناوینی چون رشد درون، ابرآگاهی و... را با اقتباس از شبه‌عرفانهای امریکایی تنظیم و پس از چاپ در اختیار دانشجویان قرار دهد.

ضدیت با ازدواج
همین‌طور وی به دانشجویان القاء می‌کرد که ازدواج نکردن بهتر است از اینکه ازدواج به مشاجره و طلاق بیانجامد. همچنین ازدواج با مرد سیگاری را برای دختران دانشجو حرام اعلام کرده و حتی در رساله خود، دوستی بی‌قید دختر و پسر را به عنوان نوع سوم ازدواج دانسته است.

شیوه‌های مطیع‌سازی
سرکرده این فرقه با توجه به آشنایی با فنون رزمی، در مراحل آموزش این اصول با وارد کردن ضربات سنگین به بدن دانشجویان دختر و پسر موجبات شکنجه و مطیع‌سازی آنها را فراهم کرده و حتی کبودی بدن برخی مریدان تا مدت‌ها پابرجا بوده‌ است. اما جالب اینکه در این فرقه همچون دیگر حلقه‌های شبه‌معنوی برای مطیع‌سازی مریدان از برخی شاگردان و حلقه‌های اصلی این مجموعه استفاده می‌شود.

زن‌ها بچه دار نشوند!
اما شاید متلاشی کردن خانواده‌ها با دستور بچه‌دارنشدن به زن‌های شوهردار و اصرار به طلاق برخی از آنها از جمله شنیع‌ترین اقدامات این فرد باشد.
«روز بی‌عملی» یعنی رفتن به صحرا و دوری از زندگی عادی و تمرین به اصطلاح آرامش، خلسه و تنفس از جمله دستورات م.ب است که از تعلیمات «دون خوان» برداشت شده؛ علاوه بر این دوره‌های آموزشی این فرد که تلفیقی از تعلیمات رزمی و آموزه‌های شبه‌عرفانی و به ظاهر فلسفی بوده به صورت مختلط برگزار می‌شده است.

از شربت خلسه برای زنان تا...
همچنین وی در برخی از کلاس‌ها ماده‌ای تحت عنوان شربت خلسه (ماده‌ای که حالتی بین بی‌هوشی و هوشیاری را به دنبال دارد) به برخی زنان می‌خورانده و بدین ترتیب آن‌ها را بی‌هوش می‌کرده و گاهی این بی‌هوشی تا نزدیک به 20 ساعت به طول انجامیده است. زنانی که به این حالت فرو می‌رفتند بعد از هوشیاری اذعان داشته‌اند که از اتفاقاتی که در این مدت بر آنها گذشته، هیچ درکی نداشته‌ و چیزی را به خاطر ندارند.

آموزه‌های «کاستاندا» و «دون خوان» در فرقه م.ب
م.ب در بخشی از دوره‌های آموزشی خود به شاگردانش دستور می‌داد که فقط به آینده فکر کرده و به طور کلی گذشته خود و دیگران را فراموش کنند. این دستور یکی از تعلیمات «کاستاندا» است. از طرفی وی به همین بهانه از اینکه درباره گذشته نه‌چندان درخشانش تحقیق به عمل آید و یا اطلاعاتی را در این مورد به شاگردان ارائه دهد اجتناب می‌ورزید. تا جایی که تقریبا هیچ کدام از شاگردان و مریدان وی از گذشته او اطلاعی ندارند.

مشکلات روحی شاگردان؛ نتیجه استیلای م.ب
«م.ب» برای پنجمین مرتبه بازداشت شده و همینک در زندان به سر می‌برد. این در حالی است که یکی از دختران جوان مرید این فرقه هم‌اکنون از مشکلات روحی و روانی شدید رنج برده و تحت درمان‌های پیچیده روان‌پزشکی است.

هشدار
برخی کارشناسان فرهنگی و مذهبی و محققین علوم اجتماعی و رفتاری تاکید دارند که خانواده‌ها می‌بایست به کلاس‌های آموزشی و دوره‌هایی که فرزندانشان در آن حضور می‌یابند دقت بیشتری داشته و لااقل از هویت اساتید و مربیان این دوره‌ها آگاهی کسب کنند. چه اینکه مدعیان بی‌سوادی چون «م.ب»، «م.ع.ط» و یا «ع.ی» و یا افرادی چون «کاظمینی بروجردی» و «ایلیا رام‌الله» در سال‌های اخیر به فرقه‌سازی و جذب مرید و تشکیل حلقه‌های مریدان پرداخته‌اند و یا دیگر فعالین فرقه‌ای که با کمترین ایمان و اعتقاد راستین به ادیان الهی و سطحی‌ترین دانش و توانایی‌ها ولی با سوءاستفاده از روح حقیقت‌خواه و معنویت‌طلب مریدان و در سایه آموزه‌های انحرافی فرقه‌های شرقی و غربی و البته با قدرت اغواکنندگی، جوانان و نوجوانان و حتی یارگیری از برخی میان‌سالان طالب عرفان و معرفت به انحراف آنها و بدعت و کج‌روی در حقیقت دین خداوند کمر بسته‌اند.

قابل توجه دستگاه قضا
از لایحه برخورد با فرقه‌های انحرافی و شبه‌عرفانهای نوظهور چه خبر؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ