سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید و آن را با بردباری و آرامش بیارایید [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 89 آبان 4 , ساعت 8:51 صبح

چرا جریان فتنه به هاشمی نامه می نویسد ؟

 نامه اخیر حزب منحل اعلام شده و غیرقانونی مشارکت به آقای هاشمی رفسنجانی، مجددا بحث ارسال نامه‌های متعدد از سوی جریان ضدانقلاب خطاب به وی را در محافل خبری و رسانه‌ای زنده کرد؛ مساله‌ای که در جریان فتنه 88 به یکی از مهمترین علامت سوال‌های مردم تبدیل شده بود.

اولین نامه؛ جنجالی‌ترین نامه

مهمترین و جنجالی‌ترین نامه‌ای که از سوی سران جریان فتنه 88 خطاب به آقای هاشمی نوشته شد، نامه مهدی کروبی درباره وضعیت برخی بازداشت‌شدگان آشوب‌های خیابانی بود.

آقای کروبی در این نامه مدعی شده بود که اغتشاشگرانی که توسط نیروهای انتظامی بازداشت شده‌اند، در زندان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

اگرچه این ادعا که بدون ارائه مدرک و سند و به گفته خود وی تنها بر اساس تلفن چند نفر از خوانندگان روزنامه "اعتمادملی" مطرح شده بود، پس از پیگیری‌های دقیق و جامع کمیته ویژه قوه قضاییه از سوی مسئولان رسمی کشور تکذیب شد، اما رسانه‌های غربی و ضدانقلاب آن را به عنوان یک خوراک خبری ویژه مورد استفاده قرار دادند و با استناد به آن، حملات گسترده رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه ایران ترتیب دادند.

البته "حسین کروبی" پسر مهدی کروبی بعدا در مصاحبه با رسانه ملی مدعی شد که پدرش ابتدا به صورت مخفیانه این نامه را برای هاشمی رفسنجانی فرستاده اما چون پاسخی دریافت نکرده، آن را به صورت عمومی منتشر کرده است.

خود مهدی کروبی هم بعدا اعلام کرد که ادعاهایش کاملا کذب بوده و مدرکی برای اثبات آنان ندارد؛ موضوعی که نتایج بررسی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز کذب بودن آن را تایید می‌کرد.

دومین نامه؛ جنجالی‌تر از نامه اول

از اتاق فکر لندن به هاشمی با طعم توهین به اصل‌ ولایت‌فقیه

"محسن کدیور" از فعالان مطرح جریان فتنه که به غرب پناهنده شده، اواخر تیرماه گذشته، نامه سرگشاده‎ای را خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص منتشر کرد.

این نامه 33000 کلمه‎ای مجموعه‎ای از ادعا‎ها و شبهه‎افکنی‌‎ها درباره ولایت فقیه و رهبری جمهوری اسلامی در دو دهه اخیر بود.

از آنجایی که آقای هاشمی بر کرسی ریاست مجلس خبرگان هم تکیه زده است، ناظران سیاسی منتظر بودند که وی دست به قلم شده و با توجه به وظیفه خود در این باره، پاسخ ادعاهای کدیور را بدهد اما آقای هاشمی ترجیح داد که همچنان سکوت کند.

نامه توهین‌آمیز؛ این بار با امضای مهدی کروبی

در نتیجه رویکرد اتخاذ سکوت از سوی رئیس مجلس خبرگان بود که مهدی کروبی، یکی از سران فتنه هم پای نامه‌ای اتهام‌زننده و توهین‌آمیز همانند نامه محسن کدیور را امضا کرد و آن را برای آقای هاشمی فرستاد.

این نامه که در شهریور ماه امسال و چند روز پیش از برگزاری اجلاس خبرگان نوشته شده، تاکنون جوابی از سوی آقای هاشمی نداشته است.

سومین نامه

نامه حزب منحل شده به هاشمی رفسنجانی

روز گذشته نیز، حزب منحله مشارکت در یک اقدام قانون‌شکنانه، نامه‌ای را برای آقای هاشمی رفسنجانی ارسال و با نادیده گرفتن تحرکات فتنه‌گران و سردمداران این حزب، به مظلوم نمایی پرداخته است.

حزب غیرقانونی مشارکت در این نامه بر خلاف دروغ‌هایی که در ماه‌های اولیه پس از انتخابات درباره تقلب در انتخابات مطرح می‌شد ادعایی در این بار ذکر نکرده و صرفا ادعاهایی که بارها در رسانه‌های بیگانه به نظام نسبت داده شده از زبان این حزب غیرقانونی تکرار شده است.

سکوت؛ جواب مشترک هاشمی رفسنجانی به نامه‌های ضدانقلاب

با وجود انتظار مردم و مسئولان از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، منابع خبری اعلام کرده‌اند که بنا به گفته برخی نزدیکان آقای هاشمی، وی هیچ تصمیمی برای پاسخ دادن به نامه‌های متعدد سران فتنه خطاب به خود ندارد.

فعالان سیاسی معتقدند آقای هاشمی می‌توانست با پاسخگویی به این نامه‌ها، این پروژه و راه سوءاستفاده از وی توسط جریان ضدانقلاب را کور کند اما او تاکنون ترجیح داده تا این مساله کماکان به قوت خود باقی بماند.

این سکوت هاشمی رفسنجانی در برابر نامه‌ها درحالی است که چون نامه خطاب به وی نوشته شده، این انتظار می‌رود که خود او نیز پاسخگوی شبهات مطرح شده در آن‌ها باشد؛ مساله‌ای که از سوی سایر اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز تصریح شده است.

در همین راستا بود که چند روز پیش، آیت‌الله "سیدهاشم بوشهری" در گفت‌وگو با شبکه ایران، با ابراز تعجب از سکوت رئیس مجمع تشخیص در برابر شبهات مطرح شده از سوی محسن کدیور در نامه‌اش خطاب به هاشمی، گفت: آقای هاشمی به عنوان رئیس مجلس خبرگان باید در اولین فرصت پاسخ مستدلی به ادعاهای کدیور را بدهد و اجازه ورود دیگر مخالفان نظام را به این عرصه ندهد.

البته نامه های ناگفته بسیار دیگری هم وجود دارد. امیدواریم داستان نامه نگاری های منتظری این بار تکرار نشود !!!!!!!!!!العاقل یکفیه بالاشاره  

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ