سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، پیشه ورِ درستکار رادوست دارد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 مهر 13 , ساعت 12:56 عصر

مصدق السلطنه

1. مصدق فراماسونر بود: مصدق در 20 جمادی الاولی 1325 و در 25 سالگی به عضویت فراماسونری درآمده، سوگند نامه آن را امضاء نمود.[1]

2. مصدق، حامی تولید و فروش مشروبات الکلی در ایران: آیت الله کاشانی اصرار داشتند که تولید و فروش مشروبات الکلی که بر ضد موازین شرعی است، در ایران متوقف شود؛ اما مصدق استدلال می کرد که سالیانه مبلغ قابل توجهی از طریق مالیات بر مشروبات الکلی عاید خزانه خالی دولت می شود![2]

3. مصدق حامی جدایی دین از سیاست و از پایه گذاران سکولاریزم در ایران: مصدق به دلیل دیدگاه غیرمذهبی خود، در پی اجرای سیاستی برآمد که به جدایی آن از دیانت معترف است. اعتقاد به جدایی دین از سیاست با اتخاذ سیاست های غیردینی همراه بود. از این رو با نیروهای مذهبی برخورد نامناسب کرد و نسبت به حذف آنان از صحنه های سیاسی تلاش کرد؛ نمونه برجسته اینان، فدائیان اسلام، آیت الله کاشانی و ... بودند که نقش بسیار مهمی در نخست وزیر شدن مصدق و ملی شدن صنعت نفت داشتند. نواب صفوی مدت 20 ماه از 27 ماه دوران مصدق را زندان بود و آیت الله کاشانی خانه نشین شد.

4. ارتجاعی خواندن قیام 15 خرداد مردم مسلمان: جبهه ملی به رهبری مصدق، قیام 15 خرداد 42 را به عنوان یک حرکت ارتجاعی ارزیابی کرد.

5. سکوت معنادار مصدق به کشف حجاب رضاخانی و تغییر لباس: در جریان تغییر لباس و کشف حجاب که مواجه با اعتراض وسیع روحانیت و اقشار مختلف مردم شد و رضاخان با قساوت تمام به سرکوب مردم پرداخت. علما بزرگ را تبعید و زندانی کرد و برخی را کشت و به سرکوب مردم در مسجد گوهرشاد پرداخت. مصدق در تمامی این حوادث در املاک خود در احمدآباد به زندگی خود مشغول بود و لبی نگشود.

 

6. سکوت خائنانه در برابر شهادت مدرس: مصدق در ماجرای مبارزات، دستگیری و تبعید و شهادت سید حسن مدرس سکوت کامل کرد و هیچ گونه اعتراضی به رژیم رضاخان از او دیده نشد.

 7. مصدق در نگاه مدرس: «پایه و کلاس اول سیاست عوام فریبی است و من با نبوغ و دهائی که در آقای مصدق السلطنه سراغ دارم یقین دارم که ایشان همیشه در کلاس اول سیاستمداری باقی خواهند ماند» [3]

8. مصدق و جبهه ملی در نگاه امام خمینی (ره): «شما مى‏فرمایید که [در مقابل‏] آن کسى که دعوت مى‏کند به اینکه بیایید [علیه‏] این حکم «غیر انسانى» اسلام راهپیمایى کنید، مسلمانها بنشینند تماشا کنند سبّ به رسول اللَّه بشود، سبّ به قرآن هم بشود؟... یک گروهى که از اولش باطل بودند.  من از آن ریشه هایش مى‏دانم- یک گروهى که با اسلام و روحانیت اسلام سر سخت مخالف بودند. از اولش هم مخالف بودند. اولش هم وقتى که مرحوم آیت اللَّه کاشانى دید که اینها خلاف دارند مى‏کنند و صحبت کرد، اینها [این‏] کار کردند [که‏] یک سگى را نزدیک مجلس عینک به آن زدند و اسمش را «آیت اللَّه» گذاشتند! این در زمان آن (مصدق) بود که اینها فخر مى‏کنند به وجود او. او هم مُسلِم نبود! ... من به آن آقا (یکی از علمای تهران) عرض کردم که این دیگر مخالفت با شخص نیست؛ این سیلى خواهد خورد؛ و طولى نکشید که سیلى خورد. و اگر مانده بود سیلى بر اسلام مى‏زد. اینها تفاله‏هاى آن جمعیت هستند که حالا قصاص را، حکم ضرورى اسلام را، غیر انسانى مى‏خوانند»[4]

9. مکتب ایرانی مصدق: مصدق با «ایرانی گری» و تکیه بر «انسان زدگی غربی» و کنار زدن «اسلام ناب» تلاش کرد تا ایران را از جهان اسلام جدا کرده، به سوی فرهنگ غربی براند؛ انسان اسلامی یا اسلام انسانی؟

10. مصدق در نگاه امام خامنه ای: «در مورد حادثه سی ام تیر باید عرض کنم که این حادثه مورد یک تحریف بزرگ تاریخی قرار گرفته است . روزی که در حقیقت باید روز کاشانی اسم پیدا می کرد و روز فقاهت اسلام و حضور مظهریت دین و عواطف دین در صحنه مبارزات سیاسی ... »[5]

11. پشت کردن مصدق به آیت الله کاشانی؛ امام خامنه ای: «آن نکته ای که فوق العاده اهمیت دارد این نکته است که بعد از آن مجددا دولت مصدق روی کار آمد اولین عکس العملی که نشان داده شد بی اعتنائی به مرحوم آیت الله کاشانی است. مصدق دید مردم آمدند توی خیابان ها و شعار دادند و یا مرگ یا مصدق گفتند و یک عده ای کشته شدند مطلب بر او مشتبه شد خیال کرد این مردم از او حمایت می کنند نفهمید که مردم از دین و از احساسات دینیشان دارند حمایت می کنند. آن روزی که به اسلام پشت کردند آن روزی که خودشان را از اسلام و از قرآن و از احکام اسلامی و از فقاهت اسلامی جدا کردند مردم به آنان آن چنان پشت کردند که در تاریخ به عنوان یک درس تاریخی باقی ماند»[6]

12. عبرت از مصدق و لگد زنان به علمای دین: امام خامنه ای: «این جا دو درس وجود دارد یکی این درس که آن کسانی که با کمک دین با کمک علما با کمک احساسات دینی مردم سرکار آمدند تا اندک فرصتی پیدا کردند در طول تاریخ لگد زدند این درسی است که در مشروطه هم ما گرفتیم در نهضت ملی هم این درس تکرار شد در انقلاب خودمان هم این درس پیش آمد و این برای ما یک حقیقت تلخی است»[7]


--------------------------------------------------------------------------------


[1] . کاظمی، امیر، مصدق و فراماسونری، پایگاه باشگاه اندیشه.

[2] . کیهان، 31 مرداد 1379.

[3] . اسماعیلی، بهمن، زندگینامه مصدق السلطنه، ص 69.

[4] . امام خمینی، صحیفه نور، ج‏14، ص 45? و 457، در تاریخ 25 خرداد 1360.

[5] . امام خامنه ای، روزنامه جمهوری اسلامی، 30 خرداد 63.

[6] . همان.

[7] . همان



لیست کل یادداشت های این وبلاگ