سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه به نوایى رسید خود را از دیگران برتر دید . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 89 تیر 27 , ساعت 1:9 عصر

 

پرسش:  سید حسن خمینی درکدام جریان سیاسی است؟ 

پاسخ: نزدیکی مواضع بیت امامخمینی(ره) و یادگار ایشان؛ مرحوم سیداحمد خمینی، به جریان چپ سنتی بر کسی پوشیدهنیست ،اما این نزدیکی هیچگاه از حد و مرز مشخصی عبور نکرده است؛ حد و مرزی که هیچگاه جایگاه بیت امام را به یک جایگاه حزبی تنزل نداده و از مبانی فکری بنیانگذارانقلاب اسلامی که مهمترین آن حرکت در مسیر رهبری اسلامی است، عدول نکرده. بی شک «سیدحسن خمینی» نیز تاقبل از انتخابات ریاست جمهوری چنین بوده و به همین علت بودهکه مورد علاقه همه جریانهای سیاسی امام محور و انقلاب محور است.
ولی بعد ازاتفاقات وحوادث پس از انتخابات، برخی از جریانات سیاسی سعی می کنند او را از مواضعاصولی خود دور کرده وبه سمت خود بکشانند که البته عملکرد و مواضع خود ایشان در اینزمینه بی تاثیر نبوده است.
با توجه به مسایل سالیان اخیر ، حوادث دوران دومخرداد و به ویژه مسایل پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ، سؤالات و ابهاماتبسیاری در ذهن مردم در خصوص مواضع و عملکرد برخی منسوبین به حضرت امام (ره) خصوصاآقای سید حسن خمینی پدیدار گردید .نمونه‌هایی از این سؤالات که دارای فراوانی بسیاربالا می‌باشد ، مورد اشاره قرار می‌گیرد ؛
1-
سکوت معنی‌دار جناب حجه‌الاسلامسید حسن خمینی در جریان آشوبها و فتنه سبز چگونه توجیه می‌شود ؟
2-
چرا بیتحضرت امام و شخص سید حسن آقا مراوده‌های نزدیکی با عناصر دوم خردادی و کسانی که درطراحی و تهییج آشوب‌ها دخالت داشتند، دارد ؟
3-
با آن سابقه افراطی در جریاندوم خرداد و هتک حرمت به مقدسات دینی و مسئولین و شخصیتهای انقلابی و حتی نسبت بهخود حضرت امام (ره) در گذشته، و مواضع و اقدامات اخیر، چرا موضع روشنی از بیت امامو جناب حجه‌الاسلام سید حسن دیده نمی‌شود و یا اگر هست در تأیید آنهاست؟
4-
چراجناب حجه‌الاسلام سید حسن خمینی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حاضر نشد؟
5-
جناب حجه‌الاسلام سیدحسن پس از آزادی عناصر افراطی دوم خردادی از زندان به دیدار ودلجویی می رود. آیا جناب حجه‌الاسلام سید حسن وابسته به یک جناح خاص افراطی مقابلنظام است که هیچ نشانه روشنی از او در حمایت از امام و رهبری و آرمانهای انقلابی وملت وفادار به ارزشها دیده نمی‌شود؟
با توجه به سوالات یاد شده به نظر می رسدایشان بجای اینکه به وصیت پدر عمل کرده ودر خط و درکنار رهبری باشد، در کنارجریانات افراطی مخالف و در مقابل رهبری قرار دارد. 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ