سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادرانِ راستین در میان مردم، از ثروتی که شخص از آن برخوردار شود و به ارث گذارد، بهترند . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 95 اسفند 3 , ساعت 10:50 عصر

 

کتاب «جریان شناسی جریان‏های سلفی، تکفیری و جهادی» راهی بازار نشر شد  
مأوا: کتاب «جریان شناسی جریان‏های سلفی، تکفیری و جهادی» نوشته حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی لیالی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی از سوی انتشارات وثوق منتشر شد.

 

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (مأوا)، این کتاب ارزشمند در قالب چهار فصل تنظیم و تالیف گردیده است:

فصل اول: معنا و مفهوم سلفیت و سلفی گری؛ فصل دوم: تاریخ سلفی گری، فصل سوم: جریان شناسی جریان‏های سلفی، تکفیری و جهادی.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

آشنایی با جریان‏های اسلامی معاصر و ادیان و فرقه‏های مذهبی ساخته استعمار، مانند بهائیت و بابیت در ایران، وهابیت در عربستان، قادیانیه در هندوستان و گروه‏ها و فرقه‏های سلفی و تکفیری مانند سپاه صحابه، داعش، طالبان جبهه النصره و... ضروری و شناخت ویژگی ها، شباهت‏ها، تفاوت‏ها، اختلاف‏ها، رقابت‏ها و ضعف و قوت‏های این جریانات و گروه‏ها برای مقابله با انحرافات آنها لازم و ضروری است.

در این پژوهش، سعی ما بر این است که اطلاعاتی از وضعیت کنونی این جریان‏ها و فرقه‏ها ارائه کنیم و روش‏های مقابله با این جریان‏های استعماری را تبیین کنیم. گرچه در باره جریانهای سلفی، تکفیری و جهادی کارهای متفرقه ایی انجام شده است ولی متاسفانه ناقص و فاقد جامعیت است.

گفتنی است، کتاب «جریان شناسی جریان‏های سلفی، تکفیری و جهادی» با شمارگان 1000 نسخه، در 144 صفحه، قطع رقعی، از سوی انتشارات وثوق منتشر شده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ