سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من پیشواى مؤمنانم و مال پیشواى تبهکاران [ و معنى آن این است که مؤمنان پیرو منند ، و تبهکاران پیرو مال چنانکه زنبوران عسل مهتر خود را به دنبال ] . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 7:29 عصر

 

افسران جنگ نرم یکی یکی می روند

 

حاج حسن شایانفر از فرماندهان لایق عرصه جنگ نرم  و مشاور فرهنگی کیهان و مدیر دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان و عصای دست حاج حسین شریعتمداری در موسسه کیهان درگذشت .

او  دشمن و تهاجم فرهنگی و فرماندهان جریان نفوذ و جریان های لیبرال ها و طرح و برنامه های آنان را خوب می فهمید و شاید راز موفقیت حسین شریعتمداری و روزنامه کیهان حاج حسن شایانفر بود .

کمتر کسی همانند شایانفر طرح ها و نقشه ها ی  ذشمن داخلی و ستون پنجم دشمن را می شناخت . او گنجینه اسرار نا گفته  ها از دشمنان داخلی و جریان نفوذ بود .

همراهی  او با اطلاعات سپاه و معاونت اجتماعی وزارت اطلاعات و گفتگو ( باز جویی)  با جریان های چپ ( توده ایی ها و.. ) و جریان های راست ( لیبرال ها و ملی گرایان و ملی مذهبی ها ( نهضت آزادی و جبهه ملی و... )  در دهه 60 از او چهره ایی آگاه از جریان های سیاسی ساخته بود که شاید کمتر کسی همانند او از جریان های سیاسی و روابط پیدا و پنهان آنها آگاه بود .

انتشار پاورقی در باره جریان های سیاسی در  صفحات میانی روزنامه کیهان  که همان مجموعه کتاب‌های "نیمه پنهان " از تولیدات دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان است که از سال 1376 تاکنون بیش از  دهها جلد از آن منتشر شده است. این آثار، در سال های آینده به شصت جلد ادامه پیدا خواهد کرد .

 کتاب‌هایی مانند "شوالیه‌های ناتوی فرهنگی "، "حزب خلق مسلمان "، "نیمه پنهان مصدق "، "سایه روشن بهائیت " و "سایه شوم " از جمله تولیدات دفتر پژو هش های کیهان و حاج حسن شایانفر است .

او خار چشم جریان های نفوذی و تجدید نظر طلب ها ، لیبرال ها  و غربگرایان و غربگرایان داخلی بود .

اومهم ترین عامل استحاله و پشیمانی انقلابیون دیروز را خستگی و گرفتاری اشرافیت و سرمایه داری و نظرات توسعه می دانست .

 

ای کاش جای حاج حسن ها  رویش های مبارکی در جریان  گفتمان انقلاب و امام و رهبری اتفاق بیفتد . 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ