سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به خدا که این دنیاى شما در دیده من خوارتر از استخوان خوکى است که در دست گرى باشد . [نهج البلاغه]
 
جمعه 95 فروردین 13 , ساعت 10:45 عصر

1

در حال و هوای تعطیلات نوروز هاشمی رفسنجانی که در جزیره کیش اقامت داشته، صفحه شخصی شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر خود را فعال کرده و مطالب و پیام‌هایی را برای افکارعمومی ارسال می‌کرد. یکی از این پیام‌ها جمله « دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها» بود که بسیاری را به تعجب واداشت. 

 

آتش تهیه‌ای که هاشمی به غرب علیه توان موشکی ایران و برجام داد/ سیاست به «جعبه ابزار» نیاز دارد یا تک ابزاری به نام «دیپلماسی»؟

2

مقام معظم رهبری 

رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان با ایشان در روز 11 فروردین 1395، صریحاً و شدیداً علیه این پیام هاشمی موضع گرفت و آن را برآمده از جهالت یا خیانت دانست. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار فرمود:
 
«این که بعضی‌ها بیایند بگویند «فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست»، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد، خیانت است. چطور [چنین چیزی] ممکن است؟ اگر چنانچه نظام جمهوری اسلامی دنبال علم برود، دنبال فناوری برود، دنبال مذاکره سیاسی برود، دنبال کارهای گوناگون تجاری و اقتصادی برود -که همه‌ی اینها لازم است- اما قدرت دفاعی نداشته باشد، توانایی دفاع کردن نداشته باشد، هر بی‌سروپایی و [هر] دولت فزرتی کذایی‌ای او را تهدید می‌کند که اگر فلان کار را نکردید، ما موشک می‌زنیم؛ خب اگر شما امکان دفاع نداشته باشید، مجبورید عقب‌نشینی کنید.»
 
رهبر معظم انقلاب ضمن اشاره به دستاوردهای موشکی سپاه -که توئیت هاشمی علیه آن تنظیم شده بود- از آن تقدیر کردند و مجدداً پیام هاشمی را زیر سوال بردند: «وقتی اینها [آزمایش‌های موشکی سپاه] انجام می‌گیرد، ما بیاییم اینها را بکوبیم و بگوییم آقا! امروز دیگر روز موشک گذشته! نه، روز موشک نگذشته. دشمن دائم در حال به‌روز کردن خود و آماده کردن خود است، [بعد] ما اینجا ساده‌لوحانه خودمان را عقب بکشیم و بگوییم نه...»
 


3

- جناب آقای هاشمی قبل از اینکه به فکر مصلحت نظام باشد به فکر خود ،مشاوران ،اطرافیان ، و آینده خود باشد 

2- نمی دانم چرا این روزها سخنان آقای منتظری در سالهای 64- 67 و پاسخ امام به او در ذهن ها تداعی می شود 
خداوند عاقبت هاشمی را ختم به خیر کند 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ