سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا را بران که محبّت دنیا، کور و کر و لال می کند و سرفرازان را خوار . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 92 اسفند 22 , ساعت 7:7 عصر
    • رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا:
سخنان ملکیان با سخنان دشمنان اسلام در عصر جاهلیت هیچ تفاوتی ندارد
 
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا با مشابه خواندن اظهارات ملکیان به سخنان کفار در عصر جاهلیت گفت: سخنان وی بیش از آنکه ناشی از عقلانیت و استدلال باشد، ناشی از ناراحتی ها و عقده های روانی است که هر از چند گاهی به این صورت سر باز می کند.

سخنان ملکیان با سخنان دشمنان اسلام در عصر جاهلیت هیچ تفاوتی ندارد
حجت الاسلام رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا، در واکنش به جسارت اخیر مصطفی ملکیان به اسلام، پیامبر(ص) و قرآن کریم، به خبرنگار جهان نیوز گفت: جسارت تازه مصطفی ملکیان به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم، با توهین های دشمنان اسلام در عصر جاهلیت نسبت به اسلام و قرآن تفاوت چندانی ندارد.



وی با بیان اینکه مردمان عصر جاهلیت هم منکر وحی بودند و قرآن را ساخته و پرداخته پیامبر اسلام(ص) می دانستند افزود: ایشان و دوستان خارج نشین وی هم امروز همان حرف را می زنند با این تفاوت که ملکیان مدعی روشن فکری و تفکر آزاد است و آنها چنین ادعایی نداشتند؛ لذا باید به او همان سخنی را گفت که قرآن کریم خطاب به منکران اعجاز قرآن فرمود «وَإِن کُنتُمْ فِی رَیْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُواْ شُهَدَاءکُم مِّن دُونِ اللّهِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ».

حجت الاسلام غلامی در ادامه ملکیان را مورد خطاب قرار داد و گفت: خوب است اگر به شخصیت اندیشمند و مؤدب(!) آقای ملکیان بر نمی خورَد، پاسخ دهد که توهین به باورها و مقدسات یک میلیارد و اندی مسلمان آن هم به شیوه سیاست مداران متکبر در کجای تفکر آزاد و انتقادی قرار دارد؟ آیا محصول غربی ای که امروز جوانان ما را به پرستش آن وادار می کنید همین است؟

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا افزود: البته سخنان وی بیش از آنکه ناشی از عقلانیت و استدلال باشد، ناشی از ناراحتی ها و عقده های روانی است که هر از چند گاهی به این صورت سر باز می کند.

وی در پایان گفت: واقعاً باید برای مدعیان روشنفکری متأسف بود که به جای آمدن به پای میز مناظره و نقد، به چنین روش مبتذلی رو آورده اند. هرچند به نظر من امروز آقای ملکیان دیگر ارزش دعوت به مناظره هم ندارد. چرا که بیش از آنکه در او نشانه های فکر و اندیشه آزاد مشاهده شود، نوع شدیدی از عصبیت دیده می شود.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ