سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند رابرای دانشش بزرگ بشمار و درگیری با وی را واگذار [امام کاظم علیه السلا]
 
دوشنبه 92 اسفند 12 , ساعت 9:55 عصر

 

چکیده اخبار هفته در خبر گزاریها

 

= آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان

در گزارشی که برای عنصر خاکستری از آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان در پایتخت، کلانشهرها، شهرستان‌ها و مناطق روستایی تهیه شده، آمده است: "در صورت ادامه روند کنونی، وضع اصلاح‌طلبان به جز پایتخت و برخی کلانشهرها که تا حدودی مساعد است، این جریان از کمترین شانس ممکن در شهرها و شهرستان‌ها برای انتخابات مجلس برخوردار است."

= استیضاح نعمت زاده وزیر صنعت

برخی نمایندگان مجلس که به دنبال استیضاح نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بودند، از پیگیری استیضاح خودداری کرده و معتقدند با توجه به عملکرد ضعیف مدیریتی وی در حوزه صنعت و بازرگانی به ویژه پس از عرضه سبد کالا، دولت اقدام به جابجایی وی خواهد کرد و نیازی به طرح استیضاح نخواهد بود.

= مشاور رئیس‌جمهور

"حسام‌الدین آشنا" مشاور رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما، به نسبت‌دادن لقب "مشاور" برای دکتر محمود سریع‌القلم در برنامه تلویزیونی "گزارش هفتگی" اعتراض کرده است!


= مشاور فرهنگی رئیس جمهور:

به خاطر بی تدبیری دولت، صورت مردم را شطرنجی کنید/  حسام الدین آشنا یکی از مشاوران ارشد حسن روحانی است که با انتشار یادداشتی در وبلاگ شخصی اش نسبت به انتشار تصاویر مردم در صفوف بلند سبد کالا اعتراض کرد و این کار را بر خلاف اخلاق رسانه ای دانست و نویسنده ادعا کرد که ای کاش تصاویر مردمی که برای سبد کالا صف بسته بودند، مبهم می شد تا شناخته نشوند! نگران کرامت و شأن مردم شده ایم.

=  تغییر 3 هزار مدیر دولتی در 6 ماه

دولت یازدهم با برکناری بیش از سه هزار نفر از مدیران دستگاه‌های دولتی طی شش ماه نخست، رکورد جدیدی به جای گذاشت.

= وزارت‌خارجه آمریکا خواستار رفع حصر "موسوی و کروبی" شد

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ مداخله‌جویانه‌ای بار دیگر خواست خود برای آزادی سران فتنه را تکرار کرد.

= وقایع نگار روزانه روحانی مشخص شد

 طرح قوچانی برای تقویت رسانه‌های دولت

یک نویسنده اصلاح طلب قرار است که در سفرهای مختلف، رئیس‌جمهور را همراهی کرده و وقایع نگاری کند.

شنیده ها حاکی از آن است که اکبر منتجبی از نویسندگان اصلاح‌طلب، مسؤولیت وقایع‌نگاری و خاطرات روزانه حسن روحانی را عهده‌دار شده است. پیش از این و در دوره ریاست‌جمهوری سید محمد خاتمی، بابک داد چنین مسؤولیتی را عهده‌دار بود.

طرح قوچانی برای تقویت رسانه‌های دولت  محمد قوچانی از مسؤولان اطلاع‌رسانی فعلی دولت و سردبیران سابق نشریات زنجیره‌ای، طرحی تهیه‌ کرده که بر اساس آن دولت، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و مؤسسه مطبوعاتی و روزنامه ایران را به خوبی تقویت و پشتیبانی خواهد کرد و فعالیت‌های اطلاع‌رسانی دولت در این رسانه‌ها متمرکز خواهد شد و سایر رسانه‌های دولتی تعطیل‌شده یا واگذار خواهند شد.

= «آسمان» و ریسمان‌های روزنامه جدید دولتی!

نخستین شماره «روزنامه آسمان» از رسانه‌های زنجیره‌ای حزب کارگزاران در حالی منتشر شد که اخبار مختلف و تکذیب نشده از اختصاص بودجه حمایتی کلان به این نشریه حکایت می‌کند.

«آسمان» که خود را «اولین روزنامه دوران اعتدال»(!) معرفی کرده، توسط «غلامحسین کرباسچی» اداره می‌شود و سردبیری آن را «محمد قوچانی» (سردبیر روزنامه توقیف شده «اعتماد ملی» متعلق به مهدی کروبی) برعهده دارد که در جریان حوادث فتنه 1388 بازداشت شد و در دادگاه حوادث فتنه محاکمه گشت.

= توضیح شماره امروز روزنامه آسمان درباره "غیر اسلامی"خواندن حکم قصاص

"محمد قوچانی" سردبیر روزنامه اصلاح‌طلب "آسمان" که در شماره اخیر خود، مصاحبه‌ای حاوی هتک حکم اسلامی قصاص به چاپ رسیده است، با ارسال توضیح مدیرمسؤول این روزنامه برای "مشرق"، خواهان انتشار آن در این پایگاه خبری-تحلیلی شد.

به گزارش مشرق، روزنامه آسمان نزدیک به دولت در صفحه 23 شماره (سه‌شنبه 29 بهمن 92) خود به نقل از «داود هرمیداس باوند» لایحه اسلامی قصاص را "غیرانسانی" خواند.

"ویکی‌پدیا" داوود هرمیداس باوند را از اعضای جبهه ملی معرفی کرده است.

پیشتر غلامحسین کرباسچی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود نشریه‌های آسمان و مهرنامه را من مدیریت و اداره می‌کنم.

= روزنامه آسمان توقیف شد

با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، روزنامه آسمان به دلیل انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی توقیف شد.

بنا به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ، روزنامه یاد شده در شماره روز سه شنبه مورخ 29/11/1392 با انتشار مطلبی نوشته بود که حکم قصاص غیر انسانی است.

توضیح سردبیر «آسمان» پس از توقیف

محمد قوچانی، سردبیر روزنامه آسمان در پی توقیف این روزنامه، انتشار مطلبی توهین‌آمیز در خصوص حکم قصاص را ناشی از یک اشتباه فنی خواند و از مخاطبان این روزنامه بابت درج آن عذرخواهی کرد.

روزنامه آسمان که 26 بهمن ماه به مدیرمسئولی بزرگمهر و سردبیری قوچانی روی پیش‌خوان روزنامه‌فروشی‌ها آمد هنوز 5 شماره از چاپش نمی‌گذرد با انتشار یادداشتی به نقل از «داود هرمیداس باوند» از اعضای جبهه ملی حکم اسلامی قصاص را «غیرانسانی» خوانده و سر و صداهایی زیادی به پا کرد.

روزنامه زنجیره ای آسمان که با حمایت کرباسچی و سردبیری قوچانی منتشر و پس از چند شماره به دلیل اهانت به احکام اسلام توقیف شد، متاسفانه رد پای کمک به آن از طریق اموال عمومی در قالب تبلیغات یک بانک متعلق به بیت المال در اولین شماره تا شماره آخر آن دیده می شد.

= فرجی دانا از چه کسی دستور می گیرد؟

به گزارش جهان به نقل از ندای انقلاب، شنیدیم اغلب تصمیم گیری و عزل و نصب های مهم وزرات علوم از سوی آقایان توفیقی، میلی منفرد و فریدون صورت می گیرد. با گذشت حدود 112 روز از حضور فرجی‌دانا به عنوان وزیر علوم در دولت یازدهم 32 عزل و نصب در حوزه ریاست دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم رخ داده است.

= موسوی بجنوردی:

شرط حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی

عضو مجمع روحانیون درباره حمایت اصلاح‌طلبان در دور بعدی از روحانی گفت:‌ اگر او به وعده‌های خود پایبند بماند و آنها را عملیاتی کند، اصلاح‌طلبان در کنارش خواهند ماند.

 = شمس‌الواعظین برنده جایزه IPI شد

شمس‌الواعظین سردبیری "جامعه"، اولین روزنامه از سری روزنامه‌های زنجیره‌ای دوران اصلاحات را بر عهده گرفت و شصت و ششمین نفر و سومین ایرانی است که از بنیاد بین‌المللی مطبوعات جایزه قهرمان مطبوعات را دریافت می‌کند.

= یخ روابط شهرداری و دولت آب شد؛

خودداری روحانی از تکرار اشتباه خاتمی و احمدی‌نژاد در تعامل با شهردار

= سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغ شد؛

رهبر معظم انقلاب: پیروی از الگوی اقتصاد مقاومتی، عامل شکست دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد

نامه رییس‌جمهور به رهبر معظم انقلاب؛

سیاست های اقتصاد مقاومتی بهترین چراغ راه دولت تدبیر و امید خواهد بود

حجت‌الاسلام حسن روحانی در پی ابلاغ سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» رئیس‌جمهور به مقام معظم رهبری نامه نوشت.

= جشن تندروها برای اقدام وزیر علوم دولت اعتدال

دقایقی پس از عزل فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران انجام شد

دقایقی پس از انتشار خبر برکناری دکتر "فرهاد رهبر" از ریاست دانشگاه تهران از سوی وزیر دولت اعتدال، حامیان دولت یازدهم، اقدام به پخش شیرینی و شکلات در دانشگاه تهران کردند.

= احتمال‌ریاست‌توفیقی‌بردانشگاه‌تربیت‌مدرس

= شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه

شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد با حضور هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیأت امنای این دانشگاه، فرجی‌دانا وزیر علوم، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم پوسترهایی از چهره عبدالله جاسبی در سالن نصب بود و عنوان 30 سال تلاش ماندگار بر روی آن حک شده بود.

جاسبی: فرزندم را غصب کرده بودند

رئیس اسبق دانشگاه آزاد گفت: چیزی که مرا شاد می‌کند این است که فرزند عزیزم را پس از غصبی کوتاه‌مدت در دستان مدیری می‌بینم که با عشق مجدانه، به یقین این مجموعه را رهبری می‌کند.

= محمدرضا عارف:

قبول نداشتم به نفع روحانی کنار بروم/ انتظارم از روحانی بیشتر بود/ بعدها درمورد کناره‌گیری‌ام حرف خواهم زد

من با این سازو کار موافق نبودم. این را برای اولین بار است که طرح می‌کنم با جمع‌بندیها موافق نبودم و فقط به خاطر قول و قرارهای اخلاقی با آقای خاتمی کناره‌گیری کردم.

*تحلیل‌ رقیب این بود که من تا پایان می‌مانم. آنها فکر نمی‌کردند که من به نفع آقای روحانی کناره‌گیری کنم حتی برخی از دوستان اصلاح‌طلب هم فکر نمی‌کردند من چنین کاری انجام دهم.

= احتمال سرلیستی ناطق‌نوری برای اصلاح‌طلبان

= برپایی نمایشگاه آثارصادق هدایت

برپایی نمایشگاه آثارصادق هدایت که در کارنامه اش توهین به ذوات مقدس اهل بیت ـ علیهم السلام ـ را نیز دارد، در حسینیه ای که یادآور سخنرانی های پرشور شهید مطهری و دکتر شریعتی و یکی از پایگاه های فکری جوشش جوانان انقلابی است، منتشر می شود.

سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته و از وی درباره‌ مجوز نشر آثار صادق هدایت می پرسد. پاسخ آقای معاون اما، حیرت اهل فرهنگ و قلم را در پی دارد. او به خبرنگار می گوید که «صادق هدایت ممنوع‌القلم نیست و آثار هدایت هم مانند آثار دیگر نویسندگان ایرانی است[!] طبیعتا زمینه‌های نشر آثارش با شرایط عمومی که نشر ما دارد، است[!] و طبق همان ضوابط ما در قوانین عمل می‌شود.»

= 4 گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست قطعی بر دانشگاه تهران

جمعی از اصلاح‌طلبان با صدور نامه‌ای 4 گزینه خود برای ریاست قطعی بر دانشگاه تهران را معرفی کردند.

-دکتر تقی آزاد ارمکی 2- دکتر منصور خلیلی عراقی 3- دکتر محمدرضا عارف  4- دکتر مهدی قندی

= موسوی بجنوردی:

یار حقیقی انقلاب «ما» هستیم!

عضو مجمع روحانیون همچنین با متهم کردن کسانی که نسبت به رفتار حامیان فتنه 88 اعتراض دارند، اظهار داشت: «برخی می‌خواهند همه قدرت در دست خودشان باشد و تندروی می‌کنند و یاران امام را مورد هجمه قرار می‌دهند.»

= تقلای اصلاح طلبان برای ارتباط با آمریکا

روزنامه ابتکار در یادداشتی تحت عنوان«قفل رابطه و کلید روحانی» مدعی شد که طی سی و سال گذشته تلاش های وافری برای بازکردم قفل روابط میان ایران و آمریکا صورت گرفته که هر بار به دلایلی این تلاش ها کارساز نبوده است.

=پیام «خودکشی فرهنگی» مدیران ارشاد دوره اصلاحات به مدیران دوره اعتدال

خبرنگار یکی از خبرگزاری های دولتی به سراغ سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته و از وی درباره‌ مجوز نشر آثار صادق هدایت می پرسد. پاسخ آقای معاون اما، حیرت اهل فرهنگ و قلم را در پی دارد. او به خبرنگار می گوید که «صادق هدایت ممنوع‌القلم نیست و آثار هدایت هم مانند آثار دیگر نویسندگان ایرانی است[!] طبیعتا زمینه‌های نشر آثارش با شرایط عمومی که نشر ما دارد، است[!] و طبق همان ضوابط ما در قوانین عمل می‌شود.»

= دشمن ایران چگونه دوست خوب هاشمی و خاتمی شد؟!

یک عضو مجمع روحانیون می‌گوید عربستان به القاعده در سوریه پول می‌دهد و برادر ملک عبدالله آدم کثیفی است اما خود او با هاشمی و خاتمی رابطه خوبی دارد!

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید اصلاح‌طلبان در دور بعدی از روحانی حمایت کنند یا خیر، گفت: اگر ایشان به وعده‌های خود پایبند بماند و آنها را عملیاتی کند، اصلاح‌طلبان در کنارش خواهند ماند؛ باید دولت دلسوزان را حفظ کند و نباید آدم‌های مغرور در دولت نفوذ کنند.

موسوی بجنوردی همچنین درباره داماد خود سیدحسن خمینی می‌گوید: هر کجا برود من هم می‌روم. همین جمعه رفتیم اسلامشهر و با خانواده شهید دیدار کردیم. همه جا با او هستیم. ما آیت‌الله هستیم اما به دنبال او می‌رویم و با او نماز می‌خوانیم. او را ترویج می‌کنم چون می‌دانم ترویج او، ترویج امام است. خودش هم آدم بسیار قابلی است.

= فرقه ضاله بهائیت

نشریه مهرنامه که گردانندگان آن با روزنامه آسمان مشترک هستند،به نقل از محمدعلی ایازی عضو مجمع به اصطلاح محققین، فرقه ضاله بهائیت را جزو اقلیت های مذهبی خوانده است.

= طنز کیهان برای کمک مالی وزیر ارشاد

اخیراً سندی منتشر شده که نشان می‌دهد وزیر ارشاد فقط در یک قلم مبلغ 7 میلیارد تومان در تاریخ 92/10/3 به روزنامه ایران پرداخت کرده است و سند هم با امضای وزیر ارشاد است!

= علت ذوق‌زدگی‌اصلاح‌طلبان ازسقوط اوکراین

اگر مخاطبی صفحه نخست روزنامه‌های صبح یک‌شنبه تهران را مرور کند به روشنی شکاف بزرگ بین خط خبری روزنامه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب را مشاهده می‌کند.

= ورود زودهنگام اصلاح‌طلبان به انتخابات

= واکنش فائزه هاشمی به برخورد با "آسمان"

رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با بی توجهی به مفاد قانون مطبوعات ادعا کرد: جرایم مطبوعاتی باید در دادگاه رسیدگی شوند و اینکه با یک روزنامه بدون برگزار شدن دادگاه علنی، برخورد شود خلاف قانون اساسی است.

= فائزه هاشمی: قبل از انقلاب، زنان وضعیت بهتری داشتند!

= استراتژی دوگانه اصلاح‌طلبان بعداز انتخابات

مشاهده روند عملکرد جریان اصلاح‌طلب طی هشت ماه بعد از انتخابات نشان از استراتژی سه مرحله‌ای این جریان تا انتخابات ریاست جمهوری سال 96 دارد؛ مرحله اول حین انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و بازسازی درونی این جریان، مرحله دوم شروع انتقادات به دولت روحانی و ارائه لیست مستقل در انتخابات 94 مجلس و مرحله سوم معرفی نامزد مستقل در انتخابات 96 و عبور از روحانی.

= هجمه رسانه‌های حامی دولت به صدا و سیما

روزنامه آرمان از جمله روزنامه های حامی دولت امروز برای چندمین بار به نشر گزارش و مطالبی علیه رسانه ملی پرداخت و در تیتر یک خود این چنین نوشت:«یک بام و دو هوای جام‌جم»

برخی‌ دنبال انتقام‌ از «رسانه ملی» هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برخی انتظار دارند صداوسیما مدام مدح دولت را کرده و هرگز مشکلات معیشتی مردم را پوشش ندهد، گفت: برخی‌ها با حرکات گازانبری به دنبال انتقام‌ از سازمان رسانه ملی هستند.

دولت به دنبال کسب ریاست صداوسیماست

انتقاد دولتی‌ها از ضرغامی در حالی مطرح می شود که عمر مدیریت وی بر رسانه ملی رو به پایان است و روزنامه های منتقد هر روز از یک گزینه جدید برای ریاست سازمان صدا‌و‌سیما رونمایی می کنند.

= شکایت شورای امنیت از نبویان و واکنش وی

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه ما به توافق‌نامه ژنو نقد داریم و آنرا منصفانه مطرح کرده و خواهیم کرد، گفت: بهتر است آقایان پاسخ علمی بدهند.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ