سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که براى خدا خشم کرد ، باطل را هر چند سخت بود از پا درآورد . [نهج البلاغه]
 
جمعه 92 بهمن 25 , ساعت 9:44 عصر

 

چکیده اخبار هفته 

= رئیس‌جمهور فراخوان داد

حقوقدانان به بررسی دقیق توافقات هسته‌ای بپردازند

= ترکش‌های طرح سبد کالا در دولت

= مسؤولیت تنظیم بازار هم از نعمت‌زاده پس گرفته شد


به گفته محمدباقر نوبخت -سخنگوی دولت- رئیس‌جمهور با هدف سازمان‌دهی به وضع موجود سبد کالا به علی ربیعی -وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- مأموریت داده تا مسئولیت وحدت مدیریت توزیع سبد کالا را به عهده بگیرد.

در همین راستا، شریعتمداری در نامه‌ای که 17 بهمن به نعمت‌زاده و سایر اعضای کارگروه تنظیم بازار ارسال کرده، خبر داده که طبق تصمیم دولت، او ریاست کارگروه تنظیم بازار را به عهده گرفته و وزیر صنعت فقط یک عضو این کارگروه است.

= فائزه هاشمی رئیس جدید انجمن دفاع از آزادی مطبوعات

فائزه هاشمی به ریاست انجمن دفاع از آزادی مطبوعات انتخاب شد.

همچنین اعضای این انجمن در آخرین نشست خود بدرالسادات مفیدی را به‌عنوان نایب رئیس این انجمن انتخاب کردند. عباس صفایی‌فر هم همچنان دبیر وسخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات باقی ماند. انجمن دفاع از آزادی مطبوعات سال 1377 ایجاد شد و در سال 1380 مجوز خود را از وزارت کشور گرفت. کدیور دبیرکل این انجمن بود و شمسالواعظین، سحرخیز و محمدجواد مظفر از اعضای پیشین هیأت رئیسه این انجمن بودند.

پیش از این کدیور ریاست انجمن یاد شده را داشت که به همراه معاون خود - یوسفی اشکوری - از سال‌ها پیش از کشور گریختند.

 پس از کدیور و اشکوری، برخی دیگر از گردانندگان انجمن غیرقانونی یاد شده نظیر،‌ فریبا داودی مهاجر (کشف حجاب کرده)، مرتضی کاظمیان (عضو گروهک ملی - مذهبی) و علی‌اکبر موسوی خوئینی از کشور گریخته و در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اقامت گزیده‌اند. برخی دیگر از اعضای این انجمن نظیر عیسی سحرخیز، کیوان صمیمی، محمد سیف‌زاده و احمد زیدآبادی جزو بازداشت‌شدگان فتنه یا تخلفات مشابه دیگر هستند. علی حکمت، عماد باقی، اکبر گنجی، علوی‌تبار، علیزاده طباطبایی، رضا تهرانی، شهلا شرکت، بای سلامی و محمدرضا زهدی از دیگر دست‌اندرکاران این انجمن، جزو گردانندگان نشریات زنجیره‌ای در دوره اصلاحات بودند.

 انتخاب فائزه هاشمی به ریاست انجمن مورد اشاره در حالی است که برخی دست‌اندرکاران این انجمن یک ماه پیش (22 دی 1392) به دیدار آقای هاشمی رفتند.

= به دنبال افزایش اختلافات در دولت؛

 احتمال خداحافظی نعمت‌زاده از دولت / نعمت‌زاده در آستانه رفتن از دولت/ نهاوندیان، شریعتمداری و فریدون در حال جابه‌جایی

گویا محمد رضا نعمت‌زاده، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی و وزیر صنعت و معدن و تجارت، بزودی دولت را ترک خواهد کرد و  ظاهراً پیشنهاد تصدی وزارت به محمد نهاوندیان رئیس دفتر دکتر روحانی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری داده شده است.

در همین رابطه خبر می‌رسد که قرار است حسین فریدون برادر رئیس جمهور و مشاور عالی وی جایگزین نهاوندیان در دفتر رئیس جمهوری شده و سمت ریاست دفتر رئیس جمهوری را برعهده بگیرد.

از سوی دیگر خبر می‌رسد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری در حال حاضر قرار است به جای نهاوندیان سرپرستی نهاد ریاست جمهوری را برعهده بگیرد.

با این حال روحانی اعلام کرد :علت اینکه برخی به ناروا و نادرست هر روز خبر استعفای مسئولان یا اختلاف میان آنها را شایعه می‌کنند، به خاطر آن است که می‌بینند امروز یک مدیریت منسجم در کشور حضور دارد.

= عدم انتخاب استاندار خراسان رضوی

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از طرح سؤال از وزیر کشور در خصوص علت عدم انتخاب استاندار خراسان رضوی خبر داد.

= عضویت مسئولین در فیس بوک

جنتی وزیر ارشاد ، در خصوص اینکه عضویت در فیس بوک جرم اعلام شده و مسئولین عضو آن هستند، اظهار داشت: یکی از مقام های قضایی اعلام کرده بودند که عضویت در فیس بوک جرم نیست، چرا که برخی معتقدند چون فیس بوک فیلتر است، کسانی که فیلتر را دور بزنند و بشکنند جرم است، نه عضویت در فیس‌بوک.

= فیلم رستاخیز و جشنواره فجر

کمک مالی شیعیان خارج از کشور به ساخت فیلم رستاخیز / وزیر ارشاد در خصوص بودجه این فیلم نیز گفت: بخشی از هزینه آن را شیعیان خارج از کشور تامین کردند و بخشی را هم وکلای آیت الله سیستانی تامین کرده بودند و بخشی را نیز خود کارگردان. بودجه این فیلم مشکلی نداشته است، البته شاید از نظر محتوایی اشکالاتی داشته باشد. مثلا این که واقعه عاشورا خوب به تصویر نکشیده شده است و عاشورای دیده شده در این فیلم بیشتر حماسی بوده است. به عنوان مثال وضعیت کودکان و زنان که در خیمه ها بودند در فیلم دیده نشده است یا حالت لطف خاص امام حسین به فرزندانشان در فیلم نیست.

= نشست انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان با عارف

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به دیدار جبهه اصلاح‌طلبان با عارف گفت: بخشی از این جلسه با رویکرد انتخابات مجلس خواهد بود و پیشنهاد ما این است که عارف وارد عرصه انتخابات شود لذا قرار شد با ما این مذاکرات را انجام دهد.

= رییس جمهور در مراسم 22 بهمن ماه:

برای حفظ عزت تا پای جان ایستادگی می‌کنیم / انقلاب ما مداخلات نابجای آمریکا در کشور را پایان داد

روحانی افزود: 22 بهمن امسال طبق اطلاعاتی که تا دقایقی قبل به من داده‌اند، با سال‌های گذشته کاملا متفاوت است و امسال همه جناح‌ها، گروه‌ها و احزاب و تفکرات مختلف در این راهپیمایی عظیم و بزرگ شرکت کردند که این برای مسئولان مایه مباهات و برای دشمنان مایه یأس است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما می‌خواهیم روز به روز آشتی ملی و وحدت ملی و انسجام ملی بیشتر شود، گفت: ما باید دل‌ها را از کینه‌ها پاک کنیم و مدام به گذشته نپردازیم بلکه بیشتر به فکر امروز و فردای کشورمان باشیم.

وی تصریح کرد: همه قوا و آحاد ملت باید دست به دست هم دهیم و به مقابله با فساد بپردازیم؛ مگر می‌توان تحمل کرد که یک فرد 9 هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد؟ اصلا کجا برده و کجا صرف شده است و چه کسانی چنین اجازه‌ای به او داده‌اند؟

= محسن رضایی:

دولتی‌ها فکر نکنند فقط با دوستانشان می‌توانند کشور را اداره کنند/ دولت جدید از نسل دوم به نسل اول بازگشت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ما نیاز داریم جوانان‌مان را با حضور خودمان تربیت کنیم، گفت: من به مسئولان کشور هشدار می‌دهم چرا که ما در انتخابات و در دولت اخیر از نسل دوم به نسل اول بازگشتیم آیا این به معنای این نیست که فتیله جهاد و خودباوری را پایین کشیده‌ایم بنابراین یکی از پیام‌های انقلاب بازگشت به خودباوری است.

رضایی تأکید کرد: ما باید مذاکرات را جدی بگیریم و از تیم هسته‌ای‌مان نیز حمایت کنیم و البته تیم هسته‌ای نیز باید کاملا مراقب باشد چرا که در مقابل آنان همه دیپلماسی غرب با چکیده تجربه 200 سال ایستاده‌اند بنابراین هم عده‌ای نباید فرض کنند که کار، کار ساده‌‌ای است و هم اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما نباید مسئله را ساده بگیرد چرا که هر نوع ساده‌اندیشی خسارت بزرگی را به ما وارد می‌کند.

= احتمال جابجایی در دولت

طبق برخی اخبار منتشره گفته می‌شد اسحاق جهانگیری استعفا خواهند داد تا محمدباقر نوبخت جایگزین وی شود و در پی آن محمدعلی نجفی نیز جایگزین نوبخت در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور می‌شود.

= ریاست کارگروه کنترل بازار دولت یازدهم

ریاست کارگروه کنترل بازار دولت یازدهم به محمدشریعتمداری واگذار شد که از جمله ماموریت‌های محوله دولت به این کارگروه هماهنگی و نظارت بر تعیین تعرفه و قیمت‌گذاری کالاها است.

ریاست کارگروه کنترل بازار که تا پیش از این با معاون اول رئیس جمهور بود، با مصوبه اخیر دولت یازدهم، این مسئولیت به معاون اجرایی ریاست جمهوری واگذاری شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور (رئیس)، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهادکشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، وزیر دادگستری، وزیر کشور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر اطلاعات، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و رئیس اتاق اصناف کشور؛ اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.

= هند 1.5 میلیارد دلار از بدهی‌نفتی خود به ایران را پرداخت می‌کند

پیش از این ژاپن بخشی از بدهی های نفتی خود را به ایران پرداخت کرده بود و کره جنوبی نیز قرار است بخشی از این پول را به حساب ایران منتقل کند.

= سخنگوی دولت در برنامه"دیروز امروز فردا"

اگر ضعفی در توزیع سبد کالا بود، از مردم عذرخواهی می‌کنیم

سخنگوی دولت گفت: سبد کالا را تا جایی که حس کنیم مردم نیاز دارند ادامه خواهیم داد و سعی می‌کنیم بهبود روش داشته باشیم. / *امروز فقط می‌توانیم یک میلیون بشکه نفت خام صادر کنیم

= تشکیل فراکسیون حامیان دولت با 70 نماینده مجلس

نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه سازوکار تشکیل فراکسیون اصلاح طلب «صدای ملت» انجام گرفته و این فراکسیون در حدود 70 عضو خواهد داشت گفت: ما تنها به خاطر رئیس مجلس تشکیل این فراکسیون به به تاخیر انداختیم؛ چرا که با تشکیل فراکسیون صدا ملت بیشترین ریزش را فراکسیون رهروان خواهد داشت.

= ساخت و ساز غیرمجاز در ارتفاعات سوهانک به نام تعاونی مسکن مجلس 

تعاونی مسکن مجلس، اقدام به ساخت برجی 40 طبقه در ارتفاعات سوهانک تهران نموده است که ارتفاع منطقه موردنظر 2000 متر، یعنی 200 متر بالای خط قرمز تعیین شده است.    

پروژه ی مزبور با عنوان «نور» در این زمین 16 هزار متری ساخته خواهد شد که در طی دو ماه گذشته گودبرداری ان انجام شده و گفته میشود کارگران ساختمان 40 طبقه ای در این محل در دست احداث است.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ