سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که میان خود و خدا را به صلاح دارد ، خدا میان او و مردم را به صلاح آرد ، و آن که کار آخرت خود درست کند ، خدا کار دنیاى او را سامان دهد ، و آن که او را از خود بر خویشتن واعظى است ، خدا را بر او حافظى است . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 92 بهمن 8 , ساعت 6:38 عصر

چکیده اخبار هفته در خبر گزاریها 

= حاشیه های نشست ژنو2در باره سوریه

= اظهارات رئیس جمهور در خوزستان مبنی بر اینکه «با اجرای توافق ژنو و برداشتن تحریم‌ها بخصوص در بخش‌های پتروشیمی، صنایع خودرویی، کشتیرانی و بانک‌ها فضا برای توسعه تجارت و رونق اقتصادی در کشور مهیا می‌شود»، 

= پیامدهای اولین سفر استانی دولت؛پیامدهای اولین سفر استانی دولت؛ / وعده اختصاص 3 درصد درآمد نفت به خوزستان


= دکترروحانی در پاسخ به شبکه تلویزیونی RTS : 

امکان بازگشایی سفارت آمریکا وجود دارد/ دشمنی‌ها نمی‌توانند تا ابد ادامه داشته باشند /ایران و آمریکا دشمنی‌را کناربگذارند / دو طرف باید اعتمادسازی کنند!

= سخنرانی دکتر روحانی در چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس که پیش از ظهر (پنجشنبه) به وقت محلی  

متن گفتگوی رییس جمهور کشورمان با کلاوس شوآب دبیرکل مجمع جهانی اقتصاد /

رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس داووس با برخی از غول‌های نفتی دیدار و گفتگو کرد و ضمن معرفی 40 قرارداد توسعه میادین نفت، گاز و توسعه پتروشیمی، اعلام کرد: دولت به سرمایه گذاران خارجی گاز ارزان می‌دهد.

= وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد گفت: آمریکا اجازه نخواهد داد که ایران در جهت راه اندازی رآکتور اراک گام بردارد./  

=آتش سوزی در یک کارگاه تولیدی پوشاک در خیابان جمهوری.  

در حادثه خیابان جمهوری  عده ایی خواستار استعفای شهردار پایتخت شدند!

سروری: عده‌ای دنبال انتقام‌گیری از قالیباف هستند/ از پیام روحانی تعجب کردیم/ فشار اصلاح طلبان برای استعفای قالیباف

 = برکناری 2600 مدیر اجرایی در کمتر از شش ماه

= رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره لغو سخنرانی اش در نماز جمعه هفته گذشته تهران گفت: هیچ دلیلی درباره این موضوع به ما اعلام نشد.

 =  انجمن منحله صنفی روزنامه‌نگاران /  ملاقات با آقای هاشمی /وزارت ارشاد، وزارت کار و وزارت اطلاعات به صورت هماهنگ و براساس دستور شخص رئیس‌جمهور، مقدمات بازگشایی انجمن را انجام داده‌اند.

= ورو د بازرسان شورای حکام وارد ایران / پلمپ سایت نطنز و فردو / تعلیق بخش مهمی از چرخه فن‌آوری هسته ایران موقتی و 6 ماهه/نچرخیدن "سانترفیوژها" / "هم سانترفیوژ باید بچرخد و هم چرخ زندگی مردم"، / "بدون چرخیدن سانترفیوژ چرخ زندگی مردم هم نخواهد چرخید!"  

 / بیش از 150 نماینده مجلس طی نامه‌ای به لاریجانی، اعتراض خود را به پنهان‌کاری تیم هسته‌ای اعلام کرده و خواستار اصلاح این رویه شدند.

= سعودی‌ها اذان را تغییر دادند! 

قدس آنلاین: مؤذن مسجد النبی(ص) مدینه منوره در بدعتی جدید، بخشی از اذان را تغییر داد. وی هنگام اذان صبح، به جای عبارت «حی علی الفلاح» از عبارت «الصلاه فی رحالکم» استفاده کرد.  

= دیدار جبهه پایداری با آیت‌الله جنتی/ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره دیدار اخیر خود با آیت‌الله جنتی، یزدی ،مهدوی کنی و... گزارش درخصوص ارتباط با دولت، مجلس و جبهه و نیز گزارشی از مجلس، اقدامات کمیسیون فرهنگی و طرح امر به معروف و نهی از منکر

= محمد رضا خاتمی: اصولگرایان و اصلاح طلبان با هم یک لیست بدهند /

محمدرضا خاتمی در گفتگو با آرمان مدعی شد: تردید نکنید نقشی که آقای ناطق نوری در انتخابات خرداد 92 داشت کمتر از نقش خیلی چهره‌های اصلاح‌طلب دیگر نبود و آقای ناطق هم با همین هدف فعالیت می‌کرد.

= در تفاهم نامه ی در تاریخ 15/10/1392، میان وزارت ورزش و جوانان و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) امضاء گردید، قرار بر این شد مجموعه ای که تحت مدیریت سید حسن خمینی است، امر تبیین و ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) در حوزه جوانان را با حمایت و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان بر عهده بگیرد.

 = استارت زودهنگام کارگزاران و مشارکت برای انتخابات مجلس 94 

 = جلسه اصلاح طلبان و اعتدالیون درباره چگونگی به وحدت رسیدن در انتخابات مجلس مباحث مختلفی ارائه شده است.  

= جلسه تعدادی از اعضای مجمع روحانیون درباره انتخابات مجلس برگزار شد، حاضران معتقد بودند ما شانسی برای پیروزی در انتخابات مجلس با ارائه لیست مستقل نداریم. اما در انتخابات مجلس چاره ای جز ائتلاف با جریان اعتدال نداریم.

= پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی و دیگر رسانه های پرشمار نزدیک به وی در ماه های اخیر در قالب گزارش ها و اخبار متعدد با زبان بی زبانی از رژیم سعودی درخواست کرده اند تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای سفر به این کشور دعوت کنند.

= ظریف: برای سفر به عربستان آماده هستم

= روحانی: دوستانم توییت ها را می نویسند نه من / رئیس جمهور ایران در جمع خبرنگاران در داووس گفت:  من توییت ها را شخصا نمی نویسم. 

 وی افزود: بنابراین آنچه در توییتر و فیس بوک به نقل از من می خوانید توسط من نوشته نشده و توسط دوستانم نوشته می شود.  

= طرح مجلس برای الزام دولت به انتشار اسناد توافق ژنو

= محکومیت فاطمه هاشمی به 6 ماه حبس تعلیقی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ