سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . . در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 98 اردیبهشت 8 , ساعت 12:18 عصر
حجت الاسلام لیالی
کد خبر: 489895 | تاریخ مخابره :1398/2/6 - 10:55 | سرویس: حوزه علمیه قم 3
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی: 
در حال حاضر بسیاری از کتاب فروشی ها به اغذیه فروشی تبدیل شده اند 
حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: متاسفانه به جهت شرایط سخت اقتصادی، در حال حاضر بسیاری از کتاب فروشی ها به اغذیه فروشی تبدیل شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: در شرایط کنونی به جهت تشدید مشکلات اقتصادی ، باید دولت حمایت بیشتری از ناشران به عمل آورد و گرنه طیف وسیع تری از ناشران ، ورشکسته شده و عملاً تعطیل می شوند.

وی افزود: اگر در همین وضعیت کمکی به انتشارات و کتاب فروشی ها نشود، بحران اقتصادی، عملاً مجموعه کتاب و نشر و مطبوعات را از چرخه فعالیت خارج می کند، کما این که همین حالا نیز بسیاری از کتاب فروشی ها تبدیل به اغذیه فروشی شده اند.

این نویسنده و محقق حوزوی همچنین گفت: در عرصه رقابت فضای مجازی با فضای مکتوب، عرصه برای کتاب و نشریات بسیار تنگ شده و اگر دولت و مجموعه حاکمیتی ، همین اندک حمایت ها را هم قطع کنند، عملاً ما دچار ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از انتشارات و یا نشریات و مجلات می شویم.

مدیر نشر عاکف در عین حال بیان داشت: امسال به خاطر همین مشکلات اقتصادی بنده نتوانستم از طریق انتشارات خود ، حتی یک کتاب را هم چاپ کنم و معلوم نیست که این وضعیت تا کی ادامه دارد.

وی افزود: در چنین وضعیتی که عملاً بسیاری از ناشران و مجلات و روزنامه ها ورشسکت شده و به خاک سیاه نشسته اند ، تنها برخی از موسسات و انتشارات که بودجه مستقیم دولتی داشته یا وابسته به برخی نهادها هستند به فعالیت ادامه می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین لیالی همچنین گفت: از سوی دیگر لازم است که دولت به طور جدی با پدیده شوم قاچاق کاغذ مقابله کند و در تخصیص ارز دولتی به کاغذ ناشران ، رعایت عدالت و دقت را داشته باشد ، ضمن آن که می تواند با خرید کتاب از ناشران و اهدای آن ها به کتابخانه های عمومی، تا حدودی به حمایت از صنعت نشر و چاپ کتاب بپردازد.

313/8



لیست کل یادداشت های این وبلاگ