• وبلاگ : جريان شناسي سياسي - محمد علي ليالي
  • يادداشت : پرسش و پاسخ+ابوالفضل برقعي
  • نظرات : 2 خصوصي ، 25 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + مسلمان 
    جناب ليالي سلام عليکم
    متأسفانه در نوشته هاي شما بي انصافي علمي فاحشي ديدم که ناگزير شدم به آن پاسخ بگويم.
    اولا آيت الله العظمي ابوالفضل برقعي قمي اجازه اجتهادشان را از ميرزا ابوالحسن اصفهاني دريافت کرده اند و بنده حيرت مي کنم که چگونه شما به ايشان نسبت سطحي بودن در اسلام مي دهيد.
    ثانيا سخن آقاي قزويني مبني بر متأثر شدن 300 تن از طلاب قم از تبليغات وهابيت (و نه وهابي شدن آنها) فايل تصويري آن در اينترنت موجود است و سخن شما مانند کسي مي ماند که در روز روشن منکر آفتاب شود.
    خواهش مي کنم با نشر اکاذيب تيشه به ريشه تشيع نزنيد. اسلام از دوستان نادان بيشتر از هر کس ضربه خورده و مي خورد.
    شجاع باشيد.
    + گلادياتور 
    يکي هم که پيدا شده که داره حرف راست مي زده شما اون رو بي سواد مورد خطاب قرار مي دهيد اخه داشته دکان کاسبي شما رو کساد مي کرده خاک بر سرت
    تو چقدر سواد داري الاغ
    + شيعه يك خدايي 

    در دين شيعيان غالي و افراطي چيري جز دروغ و فريب و دين گريزي نيست خدا هدايتتان کند
    + عبدلي 

    درود بر رافضيون
    + مرجان 

    امام در مورد بيعت چنين مي‌فرمايد: «إنه بايعني القوم الذين بايعوا أبا بكر وعمر وعثمان على ما بايعوهم عليه، فلم يكن للشاهد أن يختار، ولا للغائب أن يردّ، وإِنما الشورى للمهاجرين والأنصار، فإن اجتمعوا على رجل وسمّوه إِمامًا كان ذلك لله رضًا، فإن خرج عن أمرهم خارج بطعن أو بدعة ردّوه إلى ما خرج منه، فإن أبى قاتلوه على اتباعه غير سبيل المؤمنين، وولاه الله ما تولى».

    «همان گروهي با من بيعت کردند که با ابوبکر و عمر و عثمان بيعت کرده بودند و بر آن چيزي که با آنها بيعت نمودند، با من بيعت کردند، پس فردي که در بيعت حضور داشته است، نمي‌تواند بيعت خود را پس بگيرد و کسي که حاضر نبوده حق انتخاب ديگري ندارد، و شورا فقط از آن مهاجرين و انصار است، پس اگر مهاجرين و انصار بر فردي اتفاق نمودند و او را امام ناميدند، بدانيد که مورد پسند خداست. اگر فردي اعتراض کرد يا با ايجاد بدعتي عليه آن شوريد، دوباره به آنچه بر آن بود، بازگردانده مي‌شود، اگر نپذيرفت با او بجنگيد چون راهي غير از راه مؤمنان در پيش گرفته است»[1].

    بدون ترديد اين سخن امام در مورد قضيه شوري و بيعت، گرانبها و ارزشمند و اينک اندکي در اين سخنان تأمل مي‌کنيم:

    الف- از شما مي‌خواهم که در جمله: «همان گروهي با من ...» خوب تأمل کنيد و به دنبال جواب اين سؤال باشيد که چرا امام t فرمود: «اين گروهي که با خلفاي گذشته بيعت کرده‌اند همين‌ها هستند که با من بيعت نموده‌اند»؟ چرا علي t تأکيد مي‌کند که اينها همان افراد هستند؟ آيا اين امر مهمي نيست که امام مي‌خواهد آن را توضيح دهد؟ آري او مي‌فرمايد اين بيعت‌کنندگان برخلفاي گذشته اعتراض نکردند و بدعتي نياوردند و بيعت با من نيز همين گونه بوده است.

    + مسلمان خرافات شکن 
    خدا هدايتت کنه اي روحانيه مسلمان نما.... چرا دروغ به خورد مردم بدبخت ميدي؟ از خدا نمي ترسي؟ از روز جزا نمي ترسي؟ براستي که هم الله (ج) و هم رسول (ص) و هم اهل بيت (ع) از شما بيزارن...
    يا الله مددي ... اي خدا ما رو از دست اين مکاران نجات بده...
    پاسخ

    با تشكر از اظهار لطفتان
    + پرسشگر 
    با سلام
    من همين اول ماجرا تاريخ ولادت و فوت آقاي برقعي رو که ديدم تا آخر ماجرا رفتم.خواهش عاجزانه دارم با اين سخنان مردم را به روحانيت شيعه و شيعيان بدبين نکنيد و معقول و مطابق تاريخ و آنچه حقيقت هست را بگوئيد.
    تاريخ تولي 1287-وفات 1372

    + محسن 
    سلام. اين چه ج.ابي است که مي دهيد. چرا بي سوادي و بي اطلاعي خودتان را به آقاي برقعي نسبت مي دهيد؟ وي داراي 71 اثر حجيم و پر از مطلي است و از بيش از ده نفر از عملماء مانند آيت الله کوه کمري و آقابزرگ تهراني و آيت الله بروجردي و ... امثال ايشان اجاز ي اجتهاد دارد. البته من هم به عقايد ايشان نقد دارم و افکار ايشان ر متاسفانه نزديک به وهابيت مي دامو از اين بابت بسيار متاسفم. اما شما بايد علمي نقد کنيد تا علمي و درست رد بشود نه اينکه يه مشت فحش محترمانه بدهيد.
    + مرتضي 

    گوسفند
     <      1   2